NÁRODNÍ KONFERENCE PROJEKTU KURIKULUM G - KURIKULUM G: Z příspěvku dr. Kuhna

Z příspěvku dr. Kuhna

Studie, které tým docenta Janíka provedl, a dnes je prezentuje u příležitosti ukončení projektu Kurikulum G, pojmenovávají na základě rozsáhlého výzkumu některé skutečnosti, z nichž je patrné, proč implementace reformy zaostává za očekáváním. Se všemi závěry se dá jednoznačně souhlasit. Rád bych se však ve svém příspěvku zaměřil na ty aktéry ovlivňující úspěch reformy zásadním způsobem, kterým ve studiích nebyl – alespoň podle mého názoru – věnován dostatek prostoru. Těmito aktéry jsou ředitelé škol. Ve studii se většinou pracuje společně s celou skupinou „učitelé a ředitelé“. Přestože učitelé i ředitelé mají v průběhu kurikulární reformy mnoho společných úkolů a teoreticky by měli sdílet i společné cíle, liší se tyto dvě skupiny důležitým aspektem – odpovědností za výsledek.