Setkávání na Metodickém portálu - Metodický portál RVP.CZ - RÚ NÚV: Proběhlo v letech 2012–2018
Proběhlo v letech 2012 - 2013
- Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. / 6. 12. 2018
- Rozvíjení digitální gramotnosti nejen v češtině / 28. 11. 2018
- Výuka v projektech na 1. stupni ZŠ / 22. 11. 2018
- Třída – od jednotlivce k třídnímu kolektivu / 15. 11. 2018
- Genderově podmíněné násilí / 8. 11. 2018
- Metody a techniky dramatické výchovy v MŠ / 24. 10. 2018
- Moderní aplikace ve Windows / 17. 10. 2018
- Tvorba 3D objektů jednoduše / 10. 10. 2018
- Svobodný software ve výuce i mimo ni / 4. 10. 2018
- Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. / 26. 9. 2018
- Khan Academy v češtině: využití nástrojů nového webu / 20. 9. 2018
- Ozoboti napříč předměty / 12. 9. 2018
- Líný učitel ve výuce / 5. 9. 2018
- S předškoláky tematicky – oblečení, nábytek / 13. 6. 2018
- Včelka – podpora a rozvoj čtenářských dovedností / 31. 5. 2018
- Slovní zásoba a jazykový cit / 23. 5. 2018
- Autorské právo ve vzdělávání – co je nového? / 16. 5. 2018
- Inspiromat pro mateřské školy II. / 9. 5. 2018
- Projektové vyučování na ZŠ / 2. 5. 2018
- Třídnická hodina – hry a techniky na soudržnost třídy, ovlivňování skupinové dynamiky třídy / 25. 4. 2018
- Dramatické a pohybové aktivity pro MŠ / 11. 4. 2018
- Simulační a strategické hry ve výuce / 5. 4. 2018
- Badatelské aktivity (nejen) v hodinách přírodovědy / 21. 3. 2018
- Třídnická hodina – hry a techniky na soudržnost třídy, diagnostické techniky / 14. 3. 2018
- Regionální učebnice a místně ukotvené učení / 8. 3. 2018
- Jak na rozvoj podnikavosti ve škole / 6. 3. 2018
- Inspiromat pro mateřské školy / 28. 2. 2018
- Konverzace v aj? Jak motivovat nemotivované / 22. 2. 2018
- Konverzace v aj? Ano! Kdy? Nejlépe od 1. třídy! / 15. 2. 2018
- Co dělat, aby čtení bavilo? / 7. 2. 2018
- Tradiční lidové hudební nástroje ve výuce / 25. 1. 2018
- Geometrie trochu jinak / 17. 1. 2018
- Slovní zásoba v angličtině: Jak na ni? / 11. 1. 2018
- Jak se připravit na vstup žáka s PAS do třídy / 14. 12. 2017
- Genderová rovnost – volba povolání podle schopností a nadání, nikoliv podle předsudků / 7. 12. 2017
- Problémové chování ve škole, jeho prevence a účinné řešení / 30. 11. 2017
- Badatelsky orientovaná výuka (jak bádat venku, napříč předměty, pohled z praxe) / 2. 11. 2017
- Genderová rovnost – tipy pro obsah a metody výuky na ZŠ / 25. 10. 2017
- MOOC – a další možnosti pro profesní rozvoj učitelů / 11. 10. 2017
- Mediální aktivity ve výuce / 5. 10. 2017
- Khanova škola – možnosti využití, překládání se studenty a tvorba vlastních videí / 20. 9. 2017
- Proces domestikace živočišných druhů od paleolitu do současnosti aneb Kde se vzala domácí zvířata? / 13. 9. 2017
- Měkčení (rozlišování slabik DI, TI, NI – DY, TY, NY), rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek / 7. 9. 2017
- Klimatické změny, uhlíková stopa / 14. 6. 2017
- Online pracovní sešity / 7. 6. 2017
- Voda – badatelsky orientované učení / 31. 5. 2017
- Voda z kohoutku, voda v krajině / 24. 5. 2017
- Vzdělávání žáků s PAS ve středních školách / 11. 5. 2017
- Experiment v MŠ / 3. 5. 2017
- Možnosti využití mediálních dovedností / 26. 4. 2017
- Scientix – inspirace ze světa přírodních věd / 20. 4. 2017
- Žák s PAS v kolektivu třídy: práce s kolektivem spolužáků, prevence šikany, podpora vztahů / 13. 4. 2017
- Pohybové chvilky a hry v MŠ / 5. 4. 2017
- Je naše digitální stopa ještě naše? / 29. 3. 2017
- Hodnocení studentských prací v online prostředí / 22. 3. 2017
- Jaro s předškoláky / 16. 3. 2017
- Okamžiky rozhodnutí / 9. 3. 2017
- PLE (personal learning environment) učitele / 1. 3. 2017
- Dějiny v muzeu – muzeum v dějinách / 23. 2. 2017
- Jak využít WordPress ve školském prostředí / 15. 2. 2017
- Učitel – kurátor digitálního obsahu / 8. 2. 2017
- Tvořivá dramatika v mateřské škole / 1. 2. 2017
- Školské rady / 25. 1. 2017
- Technologické „hračky“ ve škole / 18. 1. 2017
- Zima s předškoláky / 11. 1. 2017
- Technologie v rukou začínajícího učitele / 4. 1. 2017
- Podpůrná opatření pro nadané a mimořádně nadané žáky / 14. 12. 2016
- Žáci vynechávají, přidávají, přesmykují písmena či slabiky? – Jak na to? / 7. 12. 2016
- Kam na školu – jak při výběru oboru pomůže informační systém Infoabsolvent / 6. 12. 2016
- Metody výuky jako podpůrná opatření / 1. 12. 2016
- Geometrie v gotické architektuře / 24. 11. 2016
- Méně obvyklé metody práce s textem pro žáky s diagnozou dyslexie a méně zdatné čtenáře / 16. 11. 2016
- Plán pedagogické podpory – jeho tvorba, realizace a vyhodnocování / 9. 11. 2016
- Hry, pohybové aktivity a další nápady do hodin matematiky / 2. 11. 2016
- Podzim s předškoláky / 26. 10. 2016
- Včela medonosná – příklad společenského hmyzu / 20. 10. 2016
- Školní strašák dyslexie / 12. 10. 2016
- Hry, pohybové aktivity a další nápady do hodin českého jazyka / 6. 10. 2016
- Jak učit výslovnost cizího jazyka tak, aby žáky to bavilo? / 29. 9. 2016
- Jak začít podnikat / 22. 9. 2016
- Průvodce Průvodcem upraveným RVP ZV / 21. 9. 2016
- Jak zlepšovat školní vzdělávací program (ŠVP) / 14. 9. 2016
- Záměny písmen ve čtení i psaní – jak na to? / 8. 9. 2016
- Geometrické tvary – tematická výuka s předškoláky / 16. 6. 2016
- Možnosti grantové podpory škol: Evropský sociální fond, komunitární programy a partnerské projekty / 1. 6. 2016
- Logické rámce nejen pro psaní projektových žádostí / 25. 5. 2016
- Lesní školky – zkušenosti zakladatelky / 18. 5. 2016
- Ochrana zvířat s využitím znalostí etologie – jak zvládnout kontroverzní témata / 12. 5. 2016
- Duševní vlastnictví a technické a přírodovědné předměty / 11. 5. 2016
- Počítačem podporovaný experiment a jeho místo ve výuce na ZŠ a SŠ / 27. 4. 2016
- Odpady, nebo zdroje? / 21. 4. 2016
- Aplikace funkcí aneb Různé křivky kolem nás / 20. 4. 2016
- Případ Mašínové v kontextu výuky o 50. letech / 13. 4. 2016
- Školní zralost x odklad školní docházky / 10. 3. 2016
- Hudební výchova napříč předměty / 9. 3. 2016
- Úvod do TOV; vyhledávání a citace otevřených výukových zdrojů – zaměřeno na obrázky a fotografie / 8. 3. 2016
- Mobilní zařízení ve výuce přírodovědných předmětů / 2. 3. 2016
- Potraviny a lidé / 24. 2. 2016
- BYOD / 17. 2. 2016
- Československo 38–89: příklad využití počítačové simulace ve výuce o minulosti / 10. 2. 2016
- Molekulová vizualizace v přírodovědných předmětech / 3. 2. 2016
- Aktérský pohled ve výuce dějepisu / 28. 1. 2016
- Výuka v zahradě napříč předměty / 21. 1. 2016
- Umíte to s pohádkou? / 14. 1. 2016
- Využití fotografie ve výuce dějepisu / 7. 1. 2016
- Možnosti grantové podpory škol, aneb kde vzít peníze navíc / 2. 12. 2015
- Místně zakotvené učení – význam a příklad questové trasy / 25. 11. 2015
- Významné environmentální dny pro projektové vyučování / 18. 11. 2015
- Jak učit děti komunikaci s osobami se zdravotním postižením / 11. 11. 2015
- Jak vzniká slovník a jak může pomáhat ve výuce jazyků / 4. 11. 2015
- Místo paměti – Václavské náměstí v proměnách času – metodický materiál pro výuku dějepisu a občanské výchovy / 29. 10. 2015
- Aplikace matematiky aneb Nedokonalosti dokonalé matematiky / 21. 10. 2015
- Projektová rizika a jak na ně reagovat / 14. 10. 2015
- Poradenství a rozvoj dovednosti žáka v řízení vlastní vzdělávací a profesní cesty / 7. 10. 2015
- Veřejné licence, Creative Commons a možnosti jejich využití / 1. 10. 2015
- Svědectví pamětníků ve výuce pro 21. století / 16. 9. 2015
- Analýza webových dat pro učitele / 10. 9. 2015
- Jak rozvíjet orientaci u předškoláků? / 18. 6. 2015
- Židovské muzeum v Praze – možnosti spolupráce pro učitele / 10. 6. 2015
- Metoda vypravování ve výuce (zejména v environmentální výchově) / 3. 6. 2015
- Jak využít Europass ve výuce / 27. 5. 2015
- Proč je užitečné myslet pozitivně při vzdělávání / 20. 5. 2015
- Mediální systém v ČR a postavení veřejnoprávních médií / 13. 5. 2015
- Využití orální historie pro tvorbu výukového dokumentu / 6. 5. 2015
- Podpora učitele v jeho práci / 29. 4. 2015
- Výuka dějepisu podle alternativní verze / 23. 4. 2015
- Zelená třída – podpora vzdělávání pro udržitelný rozvoj / 15. 4. 2015
- Možnosti spolupráce mezi školou a školským poradenským zařízením / 8. 4. 2015
- Kolektivizace zemědělství v ČSR v 50. letech 20. století – metodická inspirace / 1. 4. 2015
- Online učení se v Edmodu / 25. 3. 2015
- Mandaly nejen na interaktivní tabuli / 18. 3. 2015
- Moderní dějiny – webová antologie pramenů na příkladu I. světové války – metodická inspirace / 11. 3. 2015
- Živá zvířata ve výuce na základních, praktických a speciálních školách / 4. 3. 2015
- Spektrum vzdělávacích metod / 26. 2. 2015
- Využití školních zahrad a pozemků – praktická ekologie / 18. 2. 2015
- Videohry ve škole / 11. 2. 2015
- Víš, co jíš / 4. 2. 2015
- Gramotnosti ve vzdělávání – co, proč a jak? / 28. 1. 2015
- Jak rozvíjet motoriku u předškoláků / 22. 1. 2015
- Levák a jeho svět / 14. 1. 2015
- Jak na výchovu k podnikání a podnikavosti na základní škole / 8. 1. 2015
- Kazuistický seminář - edukační proces a jeho specifika u žáků se zrakovým postižením / 10. 12. 2014
- Co potřebují občankáři / 3. 12. 2014
- Duševní vlastnictví ve výuce / 19. 11. 2014
- Zraková hygiena – teoretická východiska a praktické aplikace / 12. 11. 2014
- Software pro organizaci času a projektové řízení / 5. 11. 2014
- Novinky v síti CEFIF / 16. 10. 2014
- Představení projektu Krajinou příběhů a metodické příručky pro výuku romské historie / 9. 10. 2014
- Podpora rozvoje podnikavosti žáků s využitím zkušeností z vedení JA Firmy / 2. 10. 2014
- Extremismus a škola: přístup k žákovi s radikálními postoji a k jeho třídě / 24. 9. 2014
- Podmínky pro integraci žáků s PAS – III. / 10. 9 .2014
- Rozvíjejme děti v řeči, percepcích, motorice, orientaci i předmatematice již (a nejen) v MŠ / 19. 6. 2014
- Mentoring nebo jen hodnocení? / 11. 6. 2014
- Výchova k podnikavosti / 4. 6. 2014
- Naši nebo cizí? Židé v českém 20. století. / 28. 5. 2014
- Poruchy autistického spektra, legislativní podpora inkluze v praxi / 21. 5. 2014
- Kuchařka marketingu pro vzdělávací instituce / 15. 5. 2014
- Problematika citování se zaměřením na školní prostředí / 23. 4. 2014
- Projektový den Ekolibřík – zkušenosti s využitím interaktivní tabule v projektovém dnu DDM / 9. 4. 2014
- Zvládání stresu – praktická cvičení s ukázkami / 3. 4. 2014
- Občanem v Evropské unii: Evropské volby 2014 / 27. 3. 2014
- Levák a psaní aneb Jakou metodu psaní pro leváky zvolit / 19. 3. 2014
- Jak využít volně šiřitelný software ve výuce / 13. 3. 2014
- Cesta za žákovskými projekty / 6. 3. 2014
- Mediální výchova: Jak vymýtit mýty? Skepsí a kritickým myšlením / 26. 2. 2014
- Multikulturní výchova: Projevy předsudků, rasismu a násilí z nenávisti / 19. 2. 2014
- Poruchy autistického spektra, typické chování žáků s PAS / 12. 2. 2014
- Rozvíjíme děti ve zrakovém a sluchovém vnímání od předškolního věku / 6. 2. 2014
- Prostorové vnímání a předmatematické představy s interaktivní tabulí / 22. 1. 2014
- Dílny romské historie na školách / 15. 1. 2014
- Kázeň ve třídě: Já jako učitel aneb Co mohu a mám ovlivnit a jak mi může pomoci supervize / 9. 1. 2014
- O metodě storytellingu a jeho využití ve školství / 4. 12. 2013
- Úspěšná prezentace a Elevator Speech / 28. 11. 2013
- Nákupy na internetu (nejen) přes slevové portály / 20. 11. 2013
- Občanem v Evropské unii / 7. 11. 2013
- Občanské vzdělávání / 23. 10. 2013
- Syndrom vyhoření a psychohygiena / 16. 10. 2013
- Být odlišný je normální / 9. 10. 2013
- Rozvoj podnikavosti žáků / 2. 10. 2013
- Finanční gramotnost na školách / 25. 9. 2013
- Fiktivní firmy jako nástroj pro rozvoj podnikatelských kompetencí / 18. 9. 2013
- Poezie ve škole / 12. 9. 2013
- Stres a jak mu předcházet / 23. 3. 2013
- S Europassem se neztratíte / 19. 6. 2013
- Mezinárodní humanitární právo ve výuce I., II. / 6. 6. 2013, 12. 6. 2013
- Finanční gramotnost s projektem Finanční gramotnost do škol / 27. 3. 2013, 29. 5. 2013
- Dítě se zrakovým postižením v procesu edukace I., II. / 15. 5. 2013, 22. 5. 2013
- Online tipy do výuky / 2. 5. 2013
- Děti s dyslexií a výuka angličtiny – na 1. stupni (20. 3. 2013), na 2. stupni (17. 4. 2013)
- PowerPoint jako pomocník při tvorbě DUM / 10. 4. 2013
- Škola? V pohodě! / 4. 4. 2013
- Školní parlament jako nedílná součást života školy / 13. 3. 2013
- Word jako pomocník při tvorbě DUM / 6. 3. 2013
- Jak bude vypadat výuka ve třídě budoucnosti? / 20. 2. 2013
- Výuka AJ v MŠ prostřednictvím pohádky / 13. 2. 2013
- Jak rozvíjet předmatematické představy v přípravné třídě / 24. 1. 2013
- Finanční gramotnost – hospodaření domácnosti / 10. 1. 2013
- AJ podle Helen Doron / středa 21. 11. 2012
- Souvislý písemný projev žáka / čtvrtek 8. 11. 2012
- Finanční vzdělávání prostřednictvím dalších gramotností / 31. 10. 2012
- Jak na finanční gramotnost I. / 18. 10. 2012
- Co je to projekt / 10. 10. 2012
- Sociální sítě – cesta k profesnímu rozvoji / 26. 9. 2012
- Angličtina v předškolním vzdělávání se S. Dolákovou / 20. 6. 2012
- Jak na finanční gramotnost ve škole / 14. 6.2 012
- Digitální učební materiály a jejich sdílení napříč Evropou / 6. 6. 2012 – záznam je k dispozici v modulu AudioVideo
- Přípravné třídy / 2. 5. 2012 – záznam je k dispozici v modulu AudioVideo