vytváření přátelského prostředí, podmínek pro zdravé učenípohody prostředí, zdravého učenía otevřené partnerství jak mezi žáky a učiteli, tak mezi učiteli a vedením školy;
vzdělávání propojené v přiměřené míře s každodenním životemosvojování si toho, co má pro žáky praktický smysl, co vede k praktické zkušenosti;
přiměřenost vzdělávání věku a motivující hodnocení – respekt k individualitě žáků, hodnocení v souladu s jejich individuálními možnostmi a dosaženým pokrokem, dostatek zpětné vazby, tolerantnost k chybám a omylům;
naplnění potřeb žáků - všestranný prospěch žáka je hlavním momentem v přípravě a realizaci vzdělávání;
příznivé sociální klima – otevřenost a partnerství v komunikaci posilování vzájemné úcty, tolerance, uznání, empatie, spolupráce a pomoci druhému, sounáležitosti se třídou, školou;
ochrana žáků před násilím, šikanou a dalšími patologickými jevy;
spoluúčast žáků na vzdělávání a životě školy, která přechází do modelu demokratického společenství – budování komunity na principech svobody, odpovědnosti, stability společných pravidel, spravedlnosti, spolupráce;
včasná informovanost žáků a zákonných zástupců žáků o dění uvnitř školy i mimo ni.;
respekt k potřebám jedince a jeho osobním problémům.