10 Materiální, personální, hygienické, organizační a jiné podmínky pro uskutečňování RVP ZV - Průvodce upraveným RVP ZV: Psychosociální podmínky:

Textové pole

  • vytváření přátelského prostředí, podmínek pro zdravé učení pohody prostředí, zdravého učení a otevřené partnerství jak mezi žáky a učiteli, tak mezi učiteli a vedením školy;
  • vzdělávání propojené v přiměřené míře s každodenním životem osvojování si toho, co má pro žáky praktický smysl, co vede k praktické zkušenosti;
  • přiměřenost vzdělávání věku a motivující hodnocení – respekt k individualitě žáků, hodnocení v souladu s jejich individuálními možnostmi a dosaženým pokrokem, dostatek zpětné vazby, tolerantnost k chybám a omylům;
  • naplnění potřeb žáků - všestranný prospěch žáka je hlavním momentem v přípravě a realizaci vzdělávání;
  • příznivé sociální klima – otevřenost a partnerství v komunikaci posilování vzájemné úcty, tolerance, uznání, empatie, spolupráce a pomoci druhému, sounáležitosti se třídou, školou;
  • ochrana žáků před násilím, šikanou a dalšími patologickými jevy;
  • spoluúčast žáků na vzdělávání a životě školy, která přechází do modelu demokratického společenství – budování komunity na principech svobody, odpovědnosti, stability společných pravidel, spravedlnosti, spolupráce;
  • včasná informovanost žáků a zákonných zástupců žáků o dění uvnitř školy i mimo ni.;
  • respekt k potřebám jedince a jeho osobním problémům.