Průřezové téma: Mediální výchova - Mediální výchova: Kokretizace tematických okruhů

Kokretizace tematických okruhů

Nová obsahová podpora pro výuku průřezových témat konkretizuje a aktualizuje dílčí témata a náměty vybraných tematických okruhů PT a dává je do přímého vztahu k doporučeným očekávaným výstupům (DOV). Díky tomu se podoba zpracování průřezových témat více přibližuje podobě vzdělávacího obsahu vzdělávacích oborů v RVP ZV (doporučené očekávané výstupy PT svoji formou zpracování  více odpovídají očekávaným výstupům vzdělávacích oborů; konkretizovaná témata a náměty PT pak více odpovídají doporučenému učivu vzdělávacích oborů). Cílem materiálu je to, aby přispěl ke snadnější a efektivnější integraci PT do vzdělávacích oborů, včetně jejich hodnocení a usnadnil přípravu projektů i zpracování učebních osnov ve školních vzdělávacích programech.

V roce 2015 byly z mediální výchovy konkretizovány tři vybrané tematické okruhy:  Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení, Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality,  Fungování a vliv médií ve společnosti, a to pro 2. stupeň  základního vzdělávání.  Materiál je ke stažení v příloze.

V roce 2016 byl konkretizován další tematický okruh Stavba mediálního sdělení -

https://clanky.rvp.cz/clanek/s/Z/21361/PODPORA-PRO-VYUKU-PRUREZOVYCH-TEMAT-V-ZAKLADNICH-SKOLACH---MEDIALNI-VYCHOVA.html/

V roce 2017 se pozornost zaměřila zejména na zpracování podkladové studie k obsahové revizi Mediální výchovy

http://www.nuv.cz/file/3222/