7 Rámcový učební plán - Průvodce upraveným RVP ZV:
Vzdělávací oblasti |
Vzdělávací obory |
1. stupeň |
2. stupeň |
|
1.–5. ročník |
6.–9. ročník |
|||
Minimální časová dotace |
||||
Jazyk a jazyková komunikace |
Český jazyk a literatura |
35 33 |
15 |
|
Cizí jazyk |
9 |
12 |
||
Další cizí jazyk |
– |
6 1) |
||
Matematika a její aplikace |
20 |
15 |
||
Informační a komunikační technologie |
1 |
1 |
||
Člověk a jeho svět |
12 |
– |
||
Člověk a společnost |
Dějepis |
– |
11 |
|
Výchova k občanství |
||||
Člověk a příroda |
Fyzika |
– |
21 |
|
Chemie |
– |
|||
Přírodopis |
– |
|||
Zeměpis |
– |
|||
Umění a kultura |
Hudební výchova |
12 |
10 |
|
Výtvarná výchova |
||||
Člověk a zdraví |
Výchova ke zdraví |
– |
10 |
|
Tělesná výchova |
10 |
|||
Člověk a svět práce |
5 |
3 |
||
Průřezová témata |
P |
P |
||
Disponibilní časová dotace |
14 16 |
24 (z toho 6 pro DCJ) 18 |
||
Celková povinná časová dotace |
118 |
122 |
P = povinnost zařadit a realizovat se všemi žáky v průběhu vzdělávání na daném stupni; pokud je realizováno formou samostatného vyučovacího předmětu, je předmět dotován z disponibilní časové dotace.
1) Další cizí jazyk je od školního roku 2013/2014 vymezen jako součást vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace. Škola zařazuje Další cizí jazyk podle svých možností nejpozději od 8. ročníku v minimální časové dotaci 6 hodin. Vzhledem k posilování významu výuky cizích jazyků musí škola daných 6 disponibilních hodin využít pouze pro výuku Dalšího cizího jazyka, nebo v odůvodněných případech pro upevňování a rozvíjení Cizího jazyka. Časová dotace může být upravena, popř. může být celý vzdělávací obsah vzdělávacího oboru nahrazen jiným v souvislosti s podpůrným opatřením dle § 16 odst. 2 písm. b) školského zákona. Úprava je specifikována v příslušné poznámce ke vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace v kapitole 7.2.