9 Vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných - Průvodce upraveným RVP ZV: 9.2 Systém péče o nadané a mimořádně nadané žáky ve škole

9.2 Systém péče o nadané a mimořádně nadané žáky ve škole

   Při vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků vychází způsob jejich vzdělávání důsledně z principu nejlepšího zájmu žáka.
   V ŠVP škola stanoví:

  • pravidla a průběh tvorby, realizace a vyhodnocování PLPP nadaného a mimořádně nadaného žáka;
  • pravidla a průběh tvorby, realizace a vyhodnocování IVP3) mimořádně nadaného žáka.

   V ŠVP může škola případně stanovit:

  • zodpovědné osoby a jejich role v systému péče o nadané a mimořádně nadané žáky;
  • pravidla pro zapojení dalších subjektů do systému péče o nadané a mimořádně nadané žáky školy (zájmové organizace, vzdělávací instituce, sponzoři atd.);
  • specifikace provádění podpůrných opatření a úprav vzdělávacího procesu nadaných a mimořádně nadaných žáků jakými jsou například:
    • předčasný nástup dítěte ke školní docházce; 
    • vzdělávání skupiny mimořádně nadaných žáků v jednom či více vyučovacích předmětech;
    • specializované třídy pro vzdělávání mimořádně nadaných žáků;
    • účast žáka na výuce jednoho nebo více vyučovacích předmětů ve vyšších ročnících školy nebo v jiné škole;
    • občasné (dočasné) vytváření skupin pro vybrané předměty s otevřenou možností volby na straně žáka;
    • obohacování vzdělávacího obsahu;
    • zadávání specifických úkolů, projektů;
    • příprava a účast na soutěžích včetně celostátních a mezinárodních kol;
    • nabídka volitelných vyučovacích předmětů, nepovinných předmětů a zájmových aktivit.


3) § 28 vyhlášky č. 27/2016 Sb.