11.2 Struktura ŠVP pro základní vzdělávání na nižších stupních víceletých gymnázií - Průvodce upraveným RVP ZV: 5. Učební osnovy

5. Učební osnovy

  • název vyučovacího předmětu
  • charakteristika vyučovacího předmětu: 
    • obsahové, časové a organizační vymezení vyučovacího předmětu (specifické informace o předmětu důležité pro jeho realizaci, v případě integrace uvést, z jakých vzdělávacích oborů, jejich částí a průřezových témat je vzdělávací obsah předmětu vytvořen)
    • výchovné a vzdělávací strategie: společné postupy uplatňované na úrovni vyučovacího předmětu, jimiž učitelé cíleně utvářejí a rozvíjejí klíčové kompetence žáků
  • vzdělávací obsah vyučovacího předmětu:
    • distribuce a rozpracování očekávaných výstupů z RVP ZV do ročníků, případně do delších časových úseků
    • rozpracování učiva z RVP ZV do ročníků, případně do delších časových úseků, ve vazbě na očekávané výstupy; výběr učiva (i rozšiřujícího učiva) a jeho zařazení do ročníků a tematických celků s přihlédnutím k hodinovým dotacím předmětů v učebním plánu
    • průřezová témata – výběr tematických okruhů s konkretizací námětů a činností v ročnících

   Další doporučené údaje: mezipředmětové souvislosti, případně další poznámky upřesňující realizaci vzdělávacího obsahu