Online setkání: HUDEBNÍ VÝCHOVA NAPŘÍČ PŘEDMĚTY - Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR: Výběr tipů a námětů z online setkání

Výběr tipů a námětů z online setkání

MŠ/1. st ZŠ...nástroje se vyrábím nebo sbírám víčka, kamínky, kbelíky, tyčky od čínského jídla apod...daří se rytmizace, poslech, zpěv s tancem.

Hudební improvizace: Děti při VV vytvořily z látek kouzelné postavy (na zem skládaly různé látky a další pomůcky), pak měly představit svou postavu právě hudebním doporovodem (volba nástrojů podle povahy postavy).

Matematika: rytmické hry s násobilkou (1, 2, bum, 4, 5, bum...) apod. Když se do toho tleská, aby všichni šli stejným rytmem, je to pěkný rachot.

Pokud jde o mé nápady do hodin Hv, najdete na http://www.jaknahudebku.blogspot.cz.

Keď som učila HV (už dosť dávno) sa mi osvedčili napríklad ozvučené rozprávky: deti dostali nástroje, dohodli sme si zvuky pri určitých slovách, potom učiteľ čital rozprávku a deti reagovali dohodnutými zvukmi na nástrojoch.

Dala jsem dětem na koberec orffovy nástroje a nechala je improvizovat. Bylo by potřeba více času (30 minut je málo).

Zaujímavá bola aj aktivita, "kresli, čo počuješ" ... vždy som deti ubezpečila, že všetko, čo nakreslia je dobré, lebo oni to tak počuli :-)

Osvědčily se zhudebněné říkanky, experimentování s nastroji, rytmické aktivity všeho druhu.

U nás vítězí bubnování na barevné plastové talířky z Ikey.

Další inspirace: https://www.facebook.com/tworcza4/.