Týden otevřeného vzdělávání 2017 na Metodickém portálu RVP.CZ

od Metodický portál RVP.CZ - RÚ NÚV

Online seminářem, tzv. webinářem zameřeným na kritické zhodnocení přínosu, výhod či nevýhod otevřeného vzdělávání se Národní ústav pro vzdělávání zapojí do celosvětového Týdne otevřeného vzdělávání.

Začíná Týden otevřeného vzdělávání

Otevřené vzdělávání přináší sdílení studijních materiálů, ale i vzdělávacíh kurzů a služeb nebo zkušeností. Jeho cílem je přinést stejné možnosti, vědomosti, znalosti a dovednosti všem, kdo mají chuť se učit a poznávat... http://www.nuv.cz/tov-20127

Kde najít více akcí k Týdnu otevřeného vzdělávání 2017?

O dalších akcích v rámci TOV 2018 se můžete dovědět na webových stránkách http://otevrenevzdelavani.cz/akce/.

Přehled webinářů z TOV 2015

Proč má být vzdělávání otevřené? aneb Vyplatí se pracovat nahlas?

lektor: Bořivoj Brdička a GEG ČR


Utváření matematických představ v předškolním vzdělávání

lektorka: Hana Lišková


Moderní dějiny – webová antologie pramenů na příkladu I. světové války – metodická inspirace

lektor: Milan Hes


Klasifikace řečových vad u předškoláků

lektorka: Eva Kolesová

 


Výstupy najdete v samostatném pohledu modulu Digifolio >>

„Jedině otevřené vzdělávání umožňuje zvyšovat podíl neformálního vlastního poznávání v aktivitách žáků, což je nakonec ve skutečnosti možná tím vůbec nejdůležitějším cílem současného školství, neboť vede k personalizaci a zvyšuje úroveň celoživotního učení. Jedině otevřená kooperace učitelů vede k snadnějšímu šíření pokrokových myšlenek i postupů a podporuje vznik takové kolektivní inteligence, která má synergický efekt (mocnější účinek než pouhý součet sil)", říká Ing. Bořivoj Brdička, Ph. D., který se volně šiřitelnými informacemi zabývá přes dvacet let a novinky z dění v oboru učitelům spolu se studenty předává posledních pět let v rámci Metodického portálu RVP.CZ v roli Spomocníka.

Středa 29. 3. od 20.00: Je naše digitální stopa ještě naše?

Lektor Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. kriticky zhodnotil přínos, výhody či nevýhody otevřeného vzdělávánív rámci webináře Je naše digitální stopa ještě naše?.

Anotace setkání:

Máme týden otevřeného vzdělávání. Propagace těchto forem, počínaje volně dostupnými výukovými materiály (OER), masivními otevřenými online kurzy (MOOC) konče, nemůže být nikdy dostatečná, protože působí proti odporu ze strany sil snažících školství chápat jen jako zdroj zisků.

V poslední době se stále více ukazuje, že se podobně podnikatelsky profilují téměř všechny záměry firem působících online. Největší problém do budoucna představují hlavně známé korporace (Big 5) a jejich sociální sítě. Téměř vše, co se na internetu dnes děje, nějakým způsobem přispívá k zostřování soutěže na globálním trhu a růstu antagonizmů. O to složitější to má naše otevřenost i naše potřeba sdílet a předávat poznání bez postranních úmyslů neomezeně každému s cílem zmírnit zvětšující se propast ve vzdělání mezi lidmi.

Zamysleme se nad tím, co můžeme v této situaci dělat.

Podívejte se na záznam webináře.

Proběhlo

Úvodní webinář v TOV 2016 byl věnovaný představení nástroje pro vyhledávání a citaci obrázků či fotografií. Byl představen nový modul Metodického portálu RVP.CZ – Obrázky a citace.

Účastnící se seznámili s aktivitami Metodického portálu RVP.CZ  a byl jim představen 3 + 1 nástroj pro vyhledávání obrázků a fotografií, které využívají otevřené výukové zdroje a nabízí citaci vyhledaného. V premiéře byl představen nový modul na Metodickém portálu RVP.CZ s názvem Obrázky a citace. Tématem nás provedla tehdější vedoucí referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ Mgr. Pavlína Hublová. 

Obsahem setkání bylo:
  • shrnutí základních pojmů setkání: otevřený výukový zdroj, licence Creative commons a její typy, citační norma;
  • stručný přehled aktivit, kterými se Metodický portál RVP.CZ (NÚV) zapojil v roce 2015 a 2016 do akce Týden otevřeného vzdělávání;
  • průvodce třemi online nástroji pro vyhledávání a citaci obrázků – srovnání jejich funkcí a upozornění na případné nedostatky;
  • praktická ukázka vyhledávání v novém modulu a doporučený postup, jak jej využívat pro tvorbu OER nejen pedagogy, ale i samotnými žáky a studenty.

Podívejte se na záznam webináře.

 

Záznam webináře

Pohled byl zobrazen 580x od 21 březen 2017 do 29 březen 2024