Materiály na Metodickém portálu
Výběr článku na téma vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem:
Žák bez znalosti češtiny ve třídě – část 1
Metodická doporučení k začleňování žáků-cizinců do výuky v českých základních školách
Výuka matematiky v jazykově a kulturně heterogenních třídách
Začleňování žáků-cizinců do českých škol
Přijímání žáků s odlišným mateřským jazykem do škol
Není čeština jako čeština aneb Jak se to má s pojmy ve vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem
Bezplatná příprava k začlenění žáků-cizinců do základního vzdělávání
Vedení žáka-cizince běžným školním životem
Faktory ovlivňující jazykové dovednosti žáků-cizinců
Řečové dovednosti žáků – cizinců a jejich diagnostika
Analýza k zařazování žáků-cizinců do výuky
Soutěživost a vlastní tvorba jako motivace pro začlenění žáka-cizince
Psychosociální aspekty integrace dětí cizinců: inspirace z Norska
Zařazení a vzdělávání nově příchozího žáka-cizince do škol s minimálními zkušenostmi se žáky-cizinci
Český občan bez znalosti češtiny v základní škole – část 1
Český občan bez znalosti češtiny v základní škole – část 3
Příklady dobré praxe
Příklad 6: ZŠ Na Valech, Poděbrady
Příklad 7: ZŠ Staňkova, Brno
E-learning
Seriál metodických karet pro pedagogy vyučující žáky s OMJ
Další zdroje informací
Vzdělávání žáků-cizinců (MŠMT)
Portál podpory pedagogických pracovníků vzdělávajících děti/žáky - cizince (NIDV)