Volba povolání
od Gender
Metodická podpora k volbě povolání na RVP.CZ
- Oživme městskou knihovnu pro 21. století (5. část) – Infografikou do světa informací
- Oživme městskou knihovnu pro 21. století (2. část) – Navrhujeme rozpočet městské knihovny
- Oživme městskou knihovnu pro 21. století (1. část) – Obecný popis projektu (žákovský projekt rozvíjející gramotnosti)
- Příprava jednoduchého pokrmu pomocí videonávodu
- Rozvoj zručnosti a technického myšlení – výzva pro vzdělávání 21. století
- Člověk, svět práce a digitální technologie
- Online kariérové portfolio jako součást školního kurikula
- Sledování růstu a vývoje plodu rajčete, měsíčku
- Tvoříme vlastní květináč pomocí videonávodu
- Sledování vývoje motýlů
Úkol je řešen na základě zadání v prioritách a postupech MŠMT pro prosazení genderové rovnosti:
Zavést cílená opatření zaměřená na žáky a žákyně základních, středních i vysokých škol, která budou prohlubovat jejich individuální schopnosti a zájmy bez ohledu na společenské stereotypy o rolích žen a mužů.
Indikátor výstupu: Počet a popis cílených opatření zaměřených na žáky a žákyně základních, středních i vysokých škol.
Webinář na téma genderově nestereotypní volba povolání
Čtvrtek 7. 12. 2017, 20:00
Genderová rovnost – volba povolání podle schopností a nadání, nikoliv podle předsudků
Setkání bylo zaměřeno na volbu povolání dívek a chlapců na 2. stupni základní školy. Ačkoliv žáci a žákyně nebývají ve své volbě ničím formálně omezováni (nejsou jim žádné cesty zakázány či naopak přikázány), řada z nich se podřizuje genderovým či jiným stereotypům. Jejich rozhodování o další studijní a pracovní dráze tak není skutečně svobodné. On-line seminář se zabýval tím, proč a jak by škola měla tuto svobodu dívkám a chlapcům nabízet. Během semináře představíme konkrétní ukázky aktivit pro výuku.
Odkaz na webinář o genderové rovnosti ve škole při volbě povolání (obsahuje videozáznam webináře)
Webinář
Úterý 10. 12. 2019, 20:00
Gender a svobodná volba povolání
Digifolio ZDE
Cíle setkání
Během setkání bylo komplexním způsobem představeno, jak lze pracovat na různých úrovních předškolního vzdělávání s tématem nestereotypní volby povolání. Autorky se zaměřily se na možné aktivity a praktické kroky jak na úrovni managementu mateřské školy, tak v přístupu učitelek a učitelů v předškolním vzdělávání. Nabídly konkrétní aktivity a materiály pro děti a představily dobrou praxi z vídeňské mateřské školy v práci s rodiči.