Problémová výuková metoda, myšlenkový problém
Video ukázka
Specifikace
Předmět: Integrovaný předmět zeměpis, dějepis
Ročník: Prima / 6. třída
Popis: Učitel vyvolá diskuzi, která se soustředí na objasnění konkrétního poznatku. Učitel se v konkrétním případě dotazuje žáků, jak mohli lidé přijít na to, co je skryto uvnitř Země. Žáci přichází s jednotlivými teoriemi a učitel je objasňuje. Aktivita je ukončena sdělením, jak se k danému poznatku lidé dostali a jaké metody tomu předcházely.
Využití ve výuce při společném vzdělávání: Žáci se individuálně snaží vyřešit myšlenkový problém a zároveň jsou prostřednictvím vrstevnického učení obohacováni o jiné způsoby nahlížení na řešené téma. Míra zapojení je osobní volbou žáků.
Vyučující: Mgr. Tomáš Pavlas, Gymnázium Rumburk
Úplná videohospitace dostupná zde.
Pohled byl zobrazen 1435x od 21 květen 2019 do 24 duben 2024