Individuální práce s diferencovaným zadáním
Video ukázka 1
Specifikace
Předmět: Matematika
Ročník: 3. a 4. ročník
Popis: Žákům (třetího ročníku) jsou ukázány hodiny s římskými číslicemi, které ukazují konkrétní čas. Žáci mají za úkol doplnit k římským číslicím arabské číslice. Žáci čtvrtého ročníky mezitím řeší jiný úkol - zaznamenávají číselnou řadu římských číslic a přepisují konkrétní arabské číslice. Učitel pracuje střídavě s oběma skupinami žáků.
Využití aktivity ve výuce při společném vzdělávání: Žáci pracují individuálně s dostatečnou časovou oporou a podporou ze strany učitele. Aktivita ukazuje, jak lze ve školské praxi pracovat se zadáním rozdílné obtížnosti úlohy.
Vyučující: Mgr. Lucie Krobová a Mgr. Bc. Miroslav Halló, ZŠ a MŠ Senomaty
Úplná videohospitace dostupná zde: https://audiovideo.rvp.cz/video/2779/VV21---VIRTUALNI-HOSPITACE-MATEMATIKA-A-ANGLICKY-JAZYK-VE-3-A-4-ROCNIKU.html
Video ukázka 2
Specifikace
Předmět: Anglický jazyk, Matematika
Ročník: 3. a 4. ročník
Popis: Žáci mají dvě varianty pracovních listů - lehčí a těžší. Žáci si mohou na začátku aktivity vybrat, kterou variantu budou plnit. Učitel rozdá pracovní listy s názvy zvířat. Poté učitel vyzve jednoho žáka, aby přečetl první, vzorovou úlohu v angličtině. Žák úlohu přečte a poté vizuálně znázorní na tabuli. Žáci mají poté z pracovních listů pochopit matematický vztah mezi zvířaty a následně mají za úkol doplnit odpovědi do pracovního listu.
Využití aktivity ve výuce při společném vzdělávání: Aktivita umožňuje žákům volit gradaci zadání učební aktivity.
Vyučující: Mgr. Lucie Krobová a Mgr. Bc. Miroslav Halló, ZŠ a MŠ Senomaty
Úplná videohospitace dostupná zde: https://audiovideo.rvp.cz/video/2779/VV21---VIRTUALNI-HOSPITACE-MATEMATIKA-A-ANGLICKY-JAZYK-VE-3-A-4-ROCNIKU.html