Newsletter NPI leden 2021 – podklady
od PPUČ
V digifoliu jsou ke stažení podklady Newsletteru NPI ČR v lednu 2021 k hodnocení žáků.
Úvod newsletteru
Vážení přátelé a kolegové,
při současném střídání distanční a prezenční výuky se stále více ukazuje, že se dříve nevyužíval celý potenciál hodnocení žáků. Ten spočívá nejen v sumativním hodnocení (klasifikace), ale zejména ve formativním hodnocení (rozvíjející, podpůrná zpětná vazba žákům a sebehodnocení žáků). Smyslem formativního hodnocení je především dosáhnout kvalitnějšího, stabilnějšího porozumění učiva žáky, je zaměřené na procesy učení žáků – poskytováním průběžné zpětné vazby vedeme žáky k funkčnímu porozumění vzdělávacímu obsahu včetně klíčových kompetencí a zvnitřnění hodnot a postojů. Pouhý sběr známek během střídajících se forem výuky tyto efekty nemá. Práce s kritérii, cíli a šíří vzdělávacího obsahu je též otázkou priorit hodnocení.
Hodnocení tvoří obrazně řečeno srdeční tepnu vzdělávání. Nabízíme Vám k tomuto tématu informace z MŠMT i inspiraci ze škol a přejeme Vám příjemné čtení.