Výstupy ze semináře - NĚMECKÝ JAZYK (6. 4. 2011, Praha)
od KURIKULUM G - OBOROVÉ SEMINÁŘE
Informace a materiály k semináři pro učitele z gymnázií Kreativita jako základ úspěšné práce v hodinách německého jazyka, který se uskutečnil 6. dubna 2011 v Praze. Seminář vedla Mgr. Ivana Frýbová.
OBOROVÉ SEMINÁŘE
Oborové semináře vznikají v rámci projektu Kurikulum G, který je jedním z projektů MŠMT a je realizován VÚP v Praze. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Účastníkům jsou oborové semináře nabízeny zdarma.
Aktuální nabídku oborových seminářů naleznete >>zde<<.
METODICKÁ PODPORA PRO CIZÍ JAZYKY
Užitečné materiály, články, odkazy, tipy na učebnice a mnoho další inspirace pro vzdělávací obory Cizí jazyk a Další cizí jazyk najdete v digifoliu VÚP Další cizí jazyk - metodická podpora.
CIZÍ JAZYK A CLIL
Obsah:
Jméno | Popis | |
---|---|---|
Materiál NJ 001 | Program semináře | |
Materiál NJ 002 | Kreativität Scenario | |
Materiál NJ 003 | Metody - přehled | |
Materiál NJ 004 | Pracovní list - fotografie (Hände) | |
Materiál NJ 005 | Pracovní list - Der Kabeljau |
O SEMINÁŘI
Oborový seminář Kreativita jako základ úspěšné práce v hodinách německého jazyka, který připravil VÚP v Praze v rámci projektu Kurikulum G, se uskutečnil 6. dubna 2011 na Gymnáziu Jana Keplera v Praze 6. Vyučující na semináři přivítala a seminář vedla Mgr. Ivana Frýbová.
Vyučující na semináři měly možnost seznámit se s aktivitami projektu Kurikulum G, které představila Mgr. Stanislava Podolková. Paní lektorka Frýbová v průběhu semináře představila několik osvědčených výukových metod, které měly účastnice možnost na semináři vyzkoušet. Důležitou součástí semináře byla také výměna praktických námětů do výuky a diskuze mezi vyučujícími.
O LEKTORCE
Z EVALUAČNÍCH DOTAZNÍKŮ
Jak hodnotily seminář samy účastnice?
- bylo to výborné
- velmi podnětné, některé aktivity jsem vůbec neznala, jiné mi seminář připomněl; seminář obsahoval mnoho aktivit, vždy následovala i teoretická vazba, tedy stanovení cílů, kterých se mělo dosáhnout
- seminář velmi dobře připraven; zajímavé, podnětné a kvalitní materiály vycházející z praxe
- líbilo se mi, že seminář probíhal v NJ, což často nebývá; kladně hodnotím, že lektorka metody zkoušela s účastníky
- jsem ráda, že jsem si řadu aktivit mohla prožít
Co jim seminář přinesl pro praxi?
- nové nápady
- získala jsem další nápady a impulzy do výuky
- řadu důležitých, zajímavých podnětů, zvláště pro práci se začátečníky, zajímavé informace z výuky literatury
- nové podněty do hodin
- spoustu nápadů a zajímavých podnětů
- ještě nevím, až vyzkouším, zjistím
DALŠÍ INSPIRACE - VIRTUÁLNÍ HOSPITACE
Mezi zveřejněnými hodinami jsou také 2 videozáznamy výuky německého jazyka. První byl pořízen na gymnáziu v Čáslavi. Hodinu zaměřenou tematicky na vyjadřování přání a tužeb vedla ve třetím ročníku gymnázia Mgr. Ivana Frýbová, lektorka dubnového semináře. Videozáznam hodiny najdete >>zde<<.
21. 2. 2011 byl zveřejněn videozáznam hodiny německého jazyka, kterou vedla na libereckém gymnáziu F. X. Šaldy Mgr. Renata Šípová v prosinci 2010. Záznam hodiny s vánoční tématikou je k dispozici >>zde<<.
Seznam všech zveřejněných vyučovacích hodin a další informace k virtuálním hospitacím najdete >>tady<<.