VY_32_INOVACE_DUMy
Obsah:
Jméno | Popis | |
---|---|---|
Funkce | Interaktivní programy (4 testy) | |
Goniometrické funkce | Zadání s celkovým postupem a řešením | |
Mocniny | Interaktivní programy s časováním (3 materiály) | |
Násobení mnohočlenů | Příprava na užití vzorců (20 DUMů) | |
Obrazový záznam mp4 | ||
Racionální čísla | Zlomek složený (20 DUMů) | |
Rovnice 2 | Rovnice zdánlivě kvadratické | |
Rovnice lineární | Rovnice bez neznámé ve jmenovateli (20 DUMů) | |
Rovnice pro Sebastiána | Rovnice od základu | |
Rozkladové vzorce | Užití tří základních vzorců a testy (4 DUMy) | |
Slovní úlohy | Řešené pomocí lineárních rovnic s jednou neznámou | |
Testy s výsledky a řešením | Zadání - řešení - samostatná kontrola | |
Zobrazení | ||
Úměrnost | Interaktivní programy (5 testů) | |
Číselné systémy | Zlomek - des. číslo - procenta - minuty - stupně 20 DUMů | |
Celá čísla | Rychlý přístup k interaktivním DUMům umístěných na portálu rvp.cz (10 DUMů) | |
Dělitelnost | Rychlý přístup k interaktivním DUMům umístěných na portálu rvp.cz (3 DUMy) | |
Kontrolní práce.doc | Vzorce, vytýkání, roznásobení | |
Zlomky | Rychlý přístup k interaktivním DUMům umístěných na portálu rvp.cz (12 DUMů) |
Odhalování chyb
Nově vznikající materiály jsou ve fázi "pracovních materiálů", chyby odstraňujeme ihned po jejich odhalení žákem či kolegou.
Chyby a omyly považujeme za běžnou součást našeho života a to nejen matematického. Chybami se člověk přeci učí, proto máme z každé chyby (ať žáka či učitele) radost.
Tedy pokud člověk nemusí danou drobnou chybu dlouhé minuty života znovu "administrovat" - t.j. smazat, opravit, rozkopírovat a opět vložit s možnou další přehlédnutou chybou...).
Ovšem, kdo nic nedělá - nic nezkazí.
Zadání - dílčí postup - výsledek
Cíl a možné aktivity
Cílem je vytvořit sadu příkladů dané tematiky se vzrůstající náročností, které mohou být využity v digitálním světě, ale také, když nám vypnou proud.
Možné aktivity:
Zobrazení dataprojektorem jako prezentace při výkladu či zadaném testu s možností následné sebokontroly.
Práce s interaktivním rozhraním (s interaktivní tabulí).
Práce v digitální učebně, kdy žák postupuje vlastním tempem a na závěr hodiny odevzdává povinnou informaci o svém postupu (která z nabídnutých zadání úspěšně zvládl).
Práce při domácí přípravě.
Práce pro nepřítomného žáka.
Při opakování se příklady stávají testovým sešitem.
Poslední stránky materiálů obsahují předlohy ke kopírování.
Po rozstřihání si žák ukládá testy do svého portfolia. Na jeden papír zadání, na druhý papír krokové řešení a na třetím papíře vlastní postupy žáka a vlastní výsledky.
Žáci se sníženou možností pracovat úspěšně v hodinách matematiky se učí zakládat a vést své materiály v pořádku. V této činnosti mají možnost uspět a je zde tedy šance jejich zvýšeného zájmu o matematiku. Zahrneme-li portfolio do hodnocení, mají výrazně vyšší šanci projít se svou sociální skupinou (třídou) až do devátého ročníku...
Obsah:
Jméno | Popis | |
---|---|---|
Jak se chovat spravně.mp3 | ||
malý sbor.jpg | "malý" sbor | |
Panoptikum | Nejsme ztraceni ... | |
Prázdninová - play back.mp3 | ||
Prázdninová mp3 | Už se blíží, už tu budou ... | |
Rýmy mp3 | Máme rádi rýmy ... |