Výstupy ze semináře - CHEMIE (11. 11. 2011, Praha)
od KURIKULUM G - OBOROVÉ SEMINÁŘE
Informace a materiály k semináři Nové trendy ve výuce chemie, který vedla 11. listopadu 2011 v Praze Mgr. Blanka Juránková.
O SEMINÁŘI
Seminář Nové trendy ve výuce chemie se uskutečnil 11. listopadu 2011 v Praze na Gymnáziu Jana Keplera. Seminář vedla Mgr. Blanka Juránková.
V první části semináře lektorka představila některé vyučovací metody, které se jí osvědčily při výuce chemie, své nápady a náměty přidali také účastníci semináře. Prezentovány byly i některé oborové aktuality.
Druhá část semináře byla zaměřena především na využití volně dostupných aplikací vhodných pro přípravu vyučovacích hodin a práci s žáky.
Obsah:
Jméno | Popis | |
---|---|---|
Materiál 001 | Program semináře | |
Materiál 002 | Prezentace lektorky (PPt) | |
Materiál 003 | Prezentace lektorky (pdf) | |
Materiál 004 | PL - Úvodní icebreaker | |
Materiál 005 | Výukové metody | |
Materiál 006 | PL - INSERT - Nanotechnologie 1 | |
Materiál 007 | PL - INSERT - Nanotechnologie 2 | |
Materiál 008 | Metoda - Kostka | |
Materiál 009 | Obrázkové karty - separační metody (PPt) | |
Materiál 010 | Obrázkové karty - separační metody (pdf) | |
Materiál 011 | PL - Paměťová tabule 1 (chemická vazba) | |
Materiál 012 | PL - Paměťová tabule 2 (bílkoviny) | |
Materiál 013 | PL - Skládankové učení (chemické zbraně) | |
Materiál 014 | Opec Source aplikace | |
Materiál 015 | Aktuality oborového didaktika VÚP |
EVALUACE SEMINÁŘE
Z evaluačních dotazníků:
Co Vám seminář přinesl pro Vaši praxi?
- Možnosti, odkud čerpat nápady pro výuku. Jsem ráda, že jsme obdrželi i „papírový“ materiál a rovnou s něčím odjíždíme. Diskutované metody jsou velice dobře použitelné a poutavé. Navíc bylo znát, že o nich lektorka nemluví jen teoreticky, ale používá je.
- Nápady na využití metod v praxi. Zajímavé náměty, odkazy, programy apod.
- Používání počítačových programů pro tvorbu vlastních materiálů.
- Další náměty, jak zefektivnit výuku a podpořit zájem studentů.
Co Vám na semináři chybělo?
- Možná více prostoru pro burzu nápadů. Více praktické činnosti (vyzkoušení metod atd.).
- Více času na procvičení programů.
- Více pracovat s programy Chemsketch, Avogadro apod.
- Asi nic.
Jaká další témata by Vás v souvislosti s realizací ŠVP zajímala?
- Výcvik ve vyučování klíčových kompetencí, průřezových témat apod. Návrh na projekty.
- Průřezová témata; autoevaluace; nové hraniční obory chemie a biologie (reologie, strukturní biologie).
- Práce s interaktivní tabulí v rámci chemie.
- Praktické pokusy, lab. cvičení.
DALŠÍ INSPIRACE PRO UČITELE CHEMIE
Hledáte nové náměty a inspiraci do výuky?
- Digitální portfolio - Chemie
přehled akcí a literatury, užitečné odkazy - Digitální portfolio - Přírodovědná gramotnost
informace a zajímavé odkazy k přírodovědnému vzdělávání - Virtuální hospitace - Chemie
videozáznam hodiny chemie, který byl pořízen na Gymnáziu Pierra de Coubertina v Táboře
KURIKULUM G - OBOROVÉ SEMINÁŘE
Oborové semináře byly pořádány v rámci projektu KURIKULUM G, který byl jedním z projektů MŠMT a byl realizován Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze (od 1. 7. 2011 součást Národního ústavu pro vzdělávání) v letech 2009-2011. Tento projekt byl spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pro účastníky byly oborové semináře bezplatné.
Výstupy z dalších oborových seminářů najdete >>zde<<.