Podpora mnohojazyčných tříd II

Fóra > Obecná diskuse

Co po semináři?

Příspěvky: 2
24 květen 2017, 1:54

Milé kolegyně, milý pane kolego,

ráda bych s vámi po semináři udržela kontakt. Také bych byla moc ráda, kdybyste mohli mezi sebou sdílet informace a zkušenosti, které se nejenom vztahují k výuce žáků-cizinců. K této vzájemné komunikaci můžete využít prostředí zdejšího fóra.

Ráda bych k semináři připravila tzv. navazující aktivity. Můj návrh:

1. zorganizovat pro vás a jiné učitele ve spolupráci s ECML další školení v roce 2018

2. propojit aktivity NIDV ke vzdělávání žáků-cizinců : http://cizinci.nidv.cz/ s aktivitami ECML. Výsledkem takové činnosti by mohli být mentoři, kteří by přímo na školách lektorovali a radili ke vzdělávání žáků-cizinců

Jak se vám tyto návrhy líbí?

 

Příspěvky: 1
24 květen 2017, 9:17

Dobrý večer, vážená paní Sladkovská,

děkuji za všechny odkazy! Se zájmem jsem si prohlédl fotografie i znovu si prošel prezentace. Některé jsem si rovnou vytiskl s tím, že v průběhu prázdnin se do nich "ponořím".

Domnívám se, že Vaše uvedené návrhy jasně mají smysl, v současnosti, jak se mi zdá, především pro všeobecně vzdělávací školy.

Nedávno jsme završil MOOC kurz pořádaný University of Glasgow, nazvaný "Multilingual learning for a globalised world" ( https://www.futurelearn.com/certificates/6plugmp ). Pokud jde o problematiku ZUŠ, napsal jsem v rámci tohoto kurzu z hlediska mé odbornosti doslova toto:

"For the considered multilingual solution, the individual piano (or other solo) teaching could be relatively appropriate and easy because one mainly plays and does not speak too much. But firstly, of course, the dear piano candidates with less-common languages are needed! The solution will surely require the above already mentioned enlightened individual teachers."

(Nevylučuji ale, že tato odpověď je jen výsledkem mé zatímní malé informovanosti o celkovém stavu věcí v umělecké oblasti, úžeji ZUV.)

Přeji Vám, vážená paní Sladkovská, mnoho dalších nápadů a těším se na případné nové podněty.

S přáním všeho dobrého

Zdeněk Vašíček

 

P. S.

Sám pokračuji - přičemž čas na to nyní, v závěru školního roku, doslova "kradu" - v práci na slovnících s evropskými jazyky.

 

 

MULTILINGUAL LEARNING FOR A GLOBALISED WORLD 

UNIVERSITY OF GLASGOW