Filmová/Audiovizuální výchova - Filmová/Audiovizuální výchova: Filmová a audiovizuální výchova ve výuce

Filmová a audiovizuální výchova ve výuce

Zařazení filmové/audiovizuální výchovy do výuky může s využitím zmíněných okolností překročit pouhý „uživatelský" přístup k této technice a otevřít cestu k jejímu tvůrčímu užití pro rozvoj fantazie, kreativity a citovosti žáků a přispět tak k vývoji jejich osobnosti, dále posílit jejich komunikativní schopnosti (včetně nonverbálních) uplatnění individuality při nalézání místa v kolektivu a vědomí důležitosti osobnostního podílu při práci a součinnosti v týmu. V neposlední řadě pak posílit schopnost intenzivního vnímání a pozorování okolního světa, vnímání společenských dějů a procesů a schopnost jejich individuální analýzy, tvůrčí i názorové reflexe a sebereflexe.
 
Metodický portál, Články: „Filmová/audiovizuální výchova. Proč a jak“ [online]. 14. 03. 2011.[cit.15. 03. 2011.]. ISSN 1802-4785. Dostupný z WWW: <http://goo.gl/q3Y0u>.