NÁRODNÍ KONFERENCE PROJEKTU KURIKULUM G - KURIKULUM G: Z příspěvku dr. Tupého

Z příspěvku dr. Tupého

To, co připomínali ve výzkumu učitelé, že „hlas vrchního mluvčího reformy chybí (je selhávající)“, respektive, že „poskytované informace jsou nejednotné“ a „formulované požadavky někdy až rozporuplné,“ dopadá na tvůrce RVP dvojnásob. Protože neexistuje jasný směr řízení kurikulární reformy – průběžné vyhodnocování a zdůvodňování postupu od jednoho důležitého kroku kurikulární reformy ke druhému, je činnost tvůrců RVP pod vlivem podobného postupu nárazová a proměnlivá (místo jasné a koncepční činnosti). Mnohdy se nedotýká těch nejdůležitějších věcí, které by kurikulární reforma potřebovala. Současně je tvůrcům RVP často předkládána (shora i zdola) odpovědnost za něco, co nemohli ovlivnit, i kdyby chtěli, protože na to nemají kapacitu, prostředky, čas, pravomoci a nikdo jim to nezadal.