NÁRODNÍ KONFERENCE PROJEKTU KURIKULUM G - KURIKULUM G: NÁRODNÍ KONFERENCE PROJEKTU KURIKULUM G

NÁRODNÍ KONFERENCE PROJEKTU KURIKULUM G

Národní konference projektu KURIKULUM G se konala 30. listopadu 2011 v Praze a byla pomyslnou tečkou za obdobím třech let realizace projektu, který podporoval učitele gymnázií. Účastníci konference měli příležitost seznámit se s výstupy projektu, zejména s výsledky aktivity Kvalitní škola - rozsáhlého výzkumu kurikulární reformy na gymnáziích. Představeny byly také některé aktivity projektu z oblasti metodické podpory a profesního rozvoje učitelů.

Dopolední program zahájila Ing. Jitka Pohanková, náměstkyně ředitele Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV), která představila novou podobu organizační struktury NÚV a hovořila o úkolech v oblasti všeobecného vzdělávání, kterými by se měl ústav od ledna 2012 zabývat. Následně promluvila k účastníkům Mgr. Petra Pátková z MŠMT, seznámila je s některými důležitými změnami, které gymnázia čekají, a krátce zhodnotila projekt KURIKULUM G z pohledu MŠMT. Projektu a jeho výsledkům byl věnován i další konferenční příspěvek, který přednesla dr. Stanislava Krčková z NÚV – divize VÚP, která stála u zrodu projektu, zasloužila se o jeho spuštění a podílela se i na jeho realizaci. Hlavní referát dopolední části, souhrnné informace o výsledcích výzkumné aktivity Kvalitní škola a doporučení k jednotlivým oblastem výzkumných šetření, představil doc. Tomáš Janík z Institutu výzkumu školního vzdělávání Masarykovy univerzity v Brně, který výzkumný tým Kvalitní školy vedl. Se svým příspěvkem ho následoval dr. Jiří Kuhn, ředitel gymnázia v Nymburce, který se věnoval problematice kurikulární reformy ve vztahu k jejím klíčovým aktérům – ředitelům škol. Další zajímavý pohled ředitele školy na kurikulární reformu přidal dr. Dag Hrubý, který současnou reformu porovnával s reformami dřívějšími a poukázal na některé problémy, které školské reformy provázejí. Dr. Jan Tupý z NÚV – divize VÚP pak okomentoval některé výsledky výzkumu kurikulární reformy z pohledu tvůrce rámcových vzdělávacích programů. Dopolední program uzavřela dr. Monika Černá z Univerzity Pardubice, jejíž příspěvek se věnoval virtuálním hospitacím a jejich roli v rámci podpory učitelů při realizaci kurikula.