Informatika (nejen) s dotykovými zařízeními - Michal Černý: Inspirace pro výuku informatiky z RVP.cz

Inspirace pro výuku informatiky z RVP.cz

Úvod do počítačových sítí

Počítačové sítě zajišťují možnosti komunikace mezi více počítači a jsou dnes považované za zcela přirozenou službu, kterou ICT poskytuje. V následujícím článku se pokusíme přiblížit, co je možné o počítačové síti prozradit žákům gymnázia.

Fotografie jako téma výtvarné výchovy, fyziky i ICT

Fotografování patří mezi značně oblíbené volnočasové aktivity nemalého množství populace a k jednomu z nejčastějších výtvarných počinů běžného člověka. Přitom se jedná o téma, které je ve výtvarné výchově téměř zapomenuté.

Šest činností, při kterých učiteli pomůže tablet

Často převládá názor, že tablet je jen zařízení, které buď slouží jako pouhý internetový prohlížeč, nebo nepřináší oproti desktopu nic nového či zajímavého. V článku se pokusíme identifikovat šest oblastí, které jsou pro tablet velice zajímavé a které lze na tabletu dělat jinak nebo lépe než na klasických desktopech.

M-learning jako cesta k zábavnému vzdělávání?

Žáci jsou dnes běžně vybaveni mobilními telefony, které mají GPS senzory, připojení na internet či operační systém. Jde o zařízení, která běžně používají a mají je rádi. Proto by neměl stranou zájmu zůstat m-learning, který tyto technologie využívá pro vzdělávání.

Operační systém Android

Stále rozšířenějším operačním systémem na mobilních telefonech je Android, na kterého by výuka systémů neměla zapomenout. Předně proto, že je velice populární a řada žáků jej užívá nebo užívat bude, ale také proto, že je otevřený, mobilní a založený na Linuxu.