5 Vzdělávací oblasti - Průvodce upraveným RVP ZV: Poznámky k úpravám

Poznámky k úpravám

   Při tvorbě PLPP může škola s výhodou použít Standardy pro základní vzdělávání. Standardy pomocí indikátorů konkretizují obsah očekávaných výstupů RVP ZV a stanovují minimální úroveň jejich zvládnutí, kterou je třeba dosahovat se všemi žáky. Mohou být tedy užitečným vodítkem při hledání toho podstatného, na co se ve vzdělávání konkrétního žáka soustředit.
   Při tvorbě IVP může škola, v souladu s právními předpisy (zejména vyhláškou č. 27/2016 Sb.) na doporučení školského poradenského zařízení a na žádost zákonného zástupce žáka u žáka s LMP od třetího stupně podpory, upravovat očekávané výstupy. Přitom vychází z několika faktorů. Jednak jsou to osnovy vyučovacích předmětů ve ŠVP, dále doporučení školského poradenského zařízení, minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření stanovené v RVP ZV a očekávané výstupy vzdělávacího programu základní škola speciální, představující dolní mez pro tyto úpravy.
   Při tvorbě IVP je nutné vycházet z toho, že účelem podpory vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je rozšířit možnosti přístupu ke vzdělání (nikoliv je redukovat) a podpořit co největší využití vzdělávacího potenciálu každého žáka s ohledem na jeho individuální možnosti a schopnosti.
   Tvůrci IVP by měli vycházet z výše uvedených faktorů a nahlížet je z pohledu nejlepšího zájmu žáka.