5.5.1 Vzdělávací obor - Dějepis - Člověk v dějinách
Člověk v dějinách
žák
D-9-1-01 uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků
D-9-1-02 uvede příklady zdrojů informací o minulosti; pojmenuje instituce, kde jsou tyto zdroje shromažďovány
D-9-1-03 orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:
žák
D-9-1-01p chápe význam dějin jako možnost poučit se z minulosti
Navigace
Poznámky k úpravám očekávaných výstupů a vzdělávacího obsahu
Doporučení pro vzdělávání žáků s LMP
D-9-1-01p chápe význam dějin jako možnost poučit se z minulosti
Žáci s LMP dokáží pochopit, že něco, co se stalo v minulosti, nám může přinést poučení pro dnešek. Vhodným příkladem pro vysvětlení je konkrétní příkladná situace ze žákova života.
Indikátory očekávaných výstupů
Očekávané výstupy |
Indikátory |
žák |
žák |
- uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků |
1. uvede na konkrétní události obecných dějin její dopad na současnost |
- uvede příklady zdrojů informací o minulosti; pojmenuje instituce, kde jsou tyto zdroje shromažďovány |
1. uvede příklady zdrojů informací o minulosti |
- orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu |
1. orientuje se na časové ose |
Očekávané výstupy v RVP ZŠS
V tomto tematickém celku nejsou formulovány očekávané výstupy pro tyto žáky.