Tematický vstup Výuka informačních a komunikačních technologií ve středním vzdělávání

Přidat do kolekce

Výuka ICT na SŠ v modulu Diskuze

Iniciativa na podporu konzistentního a kvalifikovaného přístupu k výuce ICT na SŠ a zavedení smysluplných procesů k jeho ukotvení do českého vzdělávacího systému s vazbou mezi vzdělávacím rámcem, učiteli i žáky, a testováním.

Články k tématu

Současný katalog maturity z Informatiky očima učitele, Libor Olbrich
Informační a komunikační technologie v Evropě, Anna Konopásková
Požadavky na ICT dovednosti ve firemním prosředí, Monika Krkošková
Je hodinová dotace IKT na SŠ dostatečná?, Libor Olbrich
Anketa k výuce ICT na SŠ - úvod, Jan Walter a experti
autor: Glion Institute of Higher Education
autor: Glion Institute of Higher Education

Modul články - ICT v GV

RSS kanál modulu Články

7 důvodů pro využití 3D tisku ve školách

3D tiskárny vídáme ve veřejných institucích, firmách, ale i ve školách stále častěji. Z praktického využití technologie vyplývají také příležitosti pro vzdělávání. Zde jsou příklady možných směrů využití 3D tisku ve školství a jejich výhody.

Kaizena – nástroj pro zpětnou vazbu

Článek popisuje funkce nástroje Kaizena a jeho možnosti využití ve výuce.

Tvorba a design webových stránek 2

Seriál Tvorba a design webových stránek se dělí na 2 díly. Druhý díl obsahuje 3 témata: Umístění webu (webhosting), Tvoříme web snadno a rychle a Redakční systémy. První téma Umístění webu (webhosting) dává na výběr z některých serverů, které nabízí hosting zdarma (tzv. freehosting). Druhé téma Tvoříme web snadno a rychle popisuje některé zajímavé programy a webové aplikace, které umožňují vytvářet webové stránky bez znalosti HTML, CSS a programovacích jazyků. A poslední téma Redakční systémy popisuje hotová řešení pro správu a úpravu webu několika uživateli, kteří mají různé přístupy a práva.

Tvorba a design webových stránek 1

Seriál Tvorba a design webových stránek se dělí na 2 díly. První díl obsahuje čtyři témata: Píšeme kód, Přenášíme soubory do veřejného prostoru, Tvoříme design, Webové stránky s přehlednými návody od HTML až po PHP. První téma Píšeme kód nastiňuje některé programy, které ulehčují práci s psaním HTML, CSS, PHP apod., druhé téma Přenášíme soubory do veřejného prostoru představuje některé vybrané manažery pro přenos souborů a technologii XAMP. Třetí téma Tvoříme design popisuje grafické programy, které lze využít pro designování webových stránek. Poslední téma Webové stránky s přehlednými návody od HTML až po PHP popisuje některé užitečné webové stránky pro učitele popř. účastníka vzdělávání samostudenta, které lze využít pro lepší pochopení dané problematiky.

Komunikace klient–server (CS Unplagged)

Článek popisuje možnou aktivitu v hodinách informační technologie a přibližuje výukovou aktivitu, která využívá metody CS Unpluged. Tato metoda se zaměřuje na vyučování počítačových technologií bez použití počítačů a snaží se přiblížit činnosti počítače tím, že místo počítače vykonávají činnosti sami žáci. Tato práce vznikla při studiu Informačních technologii na PedF UK.

Jak na obrázky v prezentacích II

Článek je druhým dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. První díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti vložení, změna velikosti, otočení, překlopení, oříznutí, úpravy, tento druhý díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích II se věnuje činnostem, které slouží k uspořádání objektů (zarovnání).

Automatizace online procesů: pomoc při správě PLE i pomoc s digitálním prostředím

Článek popisuje možnosti využití IFTTT při propojování různých online služeb pro osobní potřebu i školní využití.

Jak na obrázky v prezentacích I

Článek je prvním dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. Tento první díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti vložení, změna velikosti, otočení, překlopení, oříznutí, úpravy, druhý díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích II se věnuje činnostem, které slouží k uspořádání objektů (zarovnání).

Code Week 2016 aneb Jak jsme se neučili programovat

Článek o tom, jak je také možné pojmout týden evropského programování a zařadit ho do výuky ICT na střední škole.

Zpestřete výuku pomocí zajímavé sady online nástrojů

Článek popisuje zajímavou sadu online nástrojů použitelných ve výuce – kostky, stopky, časovač, kolo štěstí, generátor náhodných jmen, nástroj na rozdělení žáků do skupin, interaktivní zasedací pořádek, hra milionář, hra riskuj, aktivita na přiřazování pojmů.
Naposledy aktualizováno 13 listopad 2018, 6:01
Pohled byl zobrazen 876x od 30 květen 2014 do 12 listopad 2018