Tematický vstup Výuka informačních a komunikačních technologií ve středním vzdělávání

Přidat do kolekce

Výuka ICT na SŠ v modulu Diskuze

Iniciativa na podporu konzistentního a kvalifikovaného přístupu k výuce ICT na SŠ a zavedení smysluplných procesů k jeho ukotvení do českého vzdělávacího systému s vazbou mezi vzdělávacím rámcem, učiteli i žáky, a testováním.

Články k tématu

Současný katalog maturity z Informatiky očima učitele, Libor Olbrich
Informační a komunikační technologie v Evropě, Anna Konopásková
Požadavky na ICT dovednosti ve firemním prosředí, Monika Krkošková
Je hodinová dotace IKT na SŠ dostatečná?, Libor Olbrich
Anketa k výuce ICT na SŠ - úvod, Jan Walter a experti
autor: Glion Institute of Higher Education
autor: Glion Institute of Higher Education

Modul články - ICT v GV

RSS kanál modulu Články

Komunikace klient–server (CS Unplagged)

Článek popisuje možnou aktivitu v hodinách informační technologie a přibližuje výukovou aktivitu, která využívá metody CS Unpluged. Tato metoda se zaměřuje na vyučování počítačových technologií bez použití počítačů a snaží se přiblížit činnosti počítače tím, že místo počítače vykonávají činnosti sami žáci. Tato práce vznikla při studiu Informačních technologii na PedF UK.

Jak na obrázky v prezentacích II

Článek je druhým dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. První díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti vložení, změna velikosti, otočení, překlopení, oříznutí, úpravy, tento druhý díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích II se věnuje činnostem, které slouží k uspořádání objektů (zarovnání).

Automatizace online procesů: pomoc při správě PLE i pomoc s digitálním prostředím

Článek popisuje možnosti využití IFTTT při propojování různých online služeb pro osobní potřebu i školní využití.

Jak na obrázky v prezentacích I

Článek je prvním dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. Tento první díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti vložení, změna velikosti, otočení, překlopení, oříznutí, úpravy, druhý díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích II se věnuje činnostem, které slouží k uspořádání objektů (zarovnání).

Code Week 2016 aneb Jak jsme se neučili programovat

Článek o tom, jak je také možné pojmout týden evropského programování a zařadit ho do výuky ICT na střední škole.

Zpestřete výuku pomocí zajímavé sady online nástrojů

Článek popisuje zajímavou sadu online nástrojů použitelných ve výuce – kostky, stopky, časovač, kolo štěstí, generátor náhodných jmen, nástroj na rozdělení žáků do skupin, interaktivní zasedací pořádek, hra milionář, hra riskuj, aktivita na přiřazování pojmů.

Kreativní deník

Co je kreativní deník? Jak s ním pracovat? A proč vlastně něco takového jako deník psát? Zaměříme se také na to, jak souvisí kreativita s péčí a reflexí sebe sama.

Online Riskuj ve výuce

Článek pojednává o online aktivitě Riskuj, pomocí které lze netradičním způsobem zopakovat probranou látku a tím pro žáky zajímavě obohatit hodiny.

Jak motivovat žáky v matematice k nejvyšším cílům Bloomovy taxonomie?

V článku je popsána výuková aktivita, která motivuje žáky k hlubšímu pochopení probrané látky formou kooperace a kolaborace za použití moderních ICT formou tvorby sady testových úloh z matematiky na téma „Graf kvadratické funkce“.

Jak na internet: Wearables - nositelná elektronika

Wearables neboli „nositelná elektronika“ jsou elektronická zařízení, která byla navržena tak, aby mohla být běžně nošena člověkem. Na rozdíl od přenosné elektroniky, kterou držíme v ruce nebo nosíme v kapse, je zde důležitý aspekt možnosti nošení zařízení upevněním na tělo. Mohou to být tedy nejrůznější náramky, hodinky či brýle, ale také například „chytré“ oblečení.
Naposledy aktualizováno 19 únor 2018, 10:05
Pohled byl zobrazen 782x od 30 květen 2014 do 18 únor 2018