Mezinárodní veletrh fiktivních firem II.

od Odborné vzdělávání

Ve skupině Odborného vzdělávání v modulu Digifolio Vám nabízíme další pohledy >>

Učitelé odborných škol

naleznou na Metodickém portálu řadu materiálů zacílených pro odborné školství.

Pro učitele fiktivních firem jsou zpracovány digitální učební materiály (DUM) a to k:

  • představení tohoto předmětu budoucím pracovníkům FF (žákům)
  • zopakování teoreticky nabytých vědomostí, kterou budou potřebovat
  • založení fiktivní firmy

Zkrácený odkaz: http://goo.gl/WpyJU

Princip,

když mne něco dobrého napadne, když něco dobrého vytvořím, může to být k užitku dalším mým kolegům,

nemusím vše vytvořit sám, mohu najít a využít nápady a práci svých kolegů.

Digitální učební materiály

můžete vyhledávat podle

Modul DUM

nebo podle podrobnějšího členění.

Modul DUM

Modul články

obsahuje články, které se

týkají konkrétních vzdělávacích oblastí, oborů, jednotlivých gramotností, klíčových kompetencí,

k RVP a ŠVP,

k didaktice a učitelství,

ke škole, její administrativě a ke vztahům školy k okolí

a informace o nejrůznějších akcích, kurzech, projektech a o všem, pro učitele zajímavém.

Vše naleznete na lištách

Články titulka
Články titulka

Příklady článků pro učitele ekonomických předmětů

Vztah finanční a ekonomické gramotnosti

Článek se snaží propojit problematiku finanční a ekonomické gramotnosti ve výuce na středních školách. Autor dochází k závěru, že zásadním předpokladem k získání finanční gramotnosti je znalost principů ekonomie, a proto obhajuje výuku finanční gramotnosti v (samostatném) předmětu ekonomie.

Odkaz: http://goo.gl/eKtPt 

Finanční gramotnost

Tento příklad dobré praxe má vést žáky k zamyšlení nad tím, jak ovlivnit své chování a jednání v budoucím životě - na jaké spotřební zboží či služby jsou si ochotni půjčit i nemalé částky a podstatně tak ovlivnit vývoj svého života na řadu následujících let.

Odkaz: http://goo.gl/4a8PG 

Vy umíte vyrobit - my umíme prodat

Projektové vyučování je moderní didaktická metoda, při níž žáci řeší reálné komplexní úkoly. Pracují týmově, jednají s úřady, firmami, zjišťují fakta, názory, navrhují řešení. Učitel se stává koučem, který podporuje i motivuje a odpovědnost za dosahování cílů přebírají žáci.

Odkaz: http://goo.gl/B2k6i

Výměna zkušností, otázek, ...

Fiktivní firmy mají svoje vlastní fórum v modulu Diskuze: http://goo.gl/ZKINJ

Majetek podniku a jeho členění

Příklad dobré praxe je ukázkou využití několika aktivizačních metod, které se při vyučování neustále prolínají - metody brainstormingu, metody problémového vyučování a metody skupinového řešení problému.Jejich využití je popsáno v hodině ekonomiky, při níž si mají žáci 1. ročníku osvojit nové vědomosti o majetku podniku. K novým poznatkům mají dospět řešením problémové situace, samostatně, s využitím produktivního myšlení a aktivity.
 

Úspěšná obchodní prezentace

Příklad dobré praxe je ukázkou využití metod přípravy, nácviku a rozboru videozáznamu samostatné prezentace v předmětu efektivní komunikace ve 2. ročníku obchodní akademie. Žáci rozvíjejí klíčové kompetence k řešení problémů, kompetence k učení, kompetence komunikativní a sociální. Uplatněním prožitkové metody práce je rozvíjena rozumová i emocionální složka osobnosti, posiluje se schopnost sebereflexe, seberealizace, cvičí se dovednost pohotové reakce na dotazy publika.
 

Několik příkladů

pro vaše kolegy. I oni zde naleznou články a digitální učební materiály ze svých oborů. Několik příspěvků naposledy na MP umístěných vypovídá o šíři zpracovaných námětů.

Metodický portál je vhodný pro dějepisáře stejně jako pro technika.

Celkový počet příspěvků naleznete nahoře, takže opravdu jen několik příkladů

nejnovější příspěvky

Něco k mezinárodním veletrhům fiktivních firem

1. stranu zobrazíte zde...
Pohled byl zobrazen 1148x od 30 květen 2014 do 25 duben 2024