Tematický vstup Výuka informačních a komunikačních technologií ve středním vzdělávání
Výuka ICT na SŠ v modulu Diskuze
Iniciativa na podporu konzistentního a kvalifikovaného přístupu k výuce ICT na SŠ a zavedení smysluplných procesů k jeho ukotvení do českého vzdělávacího systému s vazbou mezi vzdělávacím rámcem, učiteli i žáky, a testováním.
Články k tématu
Současný katalog maturity z Informatiky očima učitele, Libor Olbrich
Informační a komunikační technologie v Evropě, Anna Konopásková
Požadavky na ICT dovednosti ve firemním prosředí, Monika Krkošková
Je hodinová dotace IKT na SŠ dostatečná?, Libor Olbrich
Tabulky informatické?, Petr Naske
Výuka informatiky a ICT na SŠ v ČR – rok 2011, Petr Naske
Anketa k výuce ICT na SŠ - úvod, Jan Walter a experti
Anketa k výuce ICT na SŠ - vzdělávací program, Jan Walter a experti
Anketa k výuce ICT na SŠ - výuka, Jan Walter a experti
Anketa k výuce ICT na SŠ - výstupy, ověřování, Jan Walter a experti
Modul články - ICT v GV
RSS kanál modulu Články
Zajímavé nástroje na práci s textem – podpora psaní
Článek se zaměřuje na nástroje na podporu psaní, především pak na ty, které nějakým technologicky zajímavým způsobem pracují s textem, jako jsou automatické překladače, nástroje na korektury, slovníky synonym či rýmů atp. Budeme sledovat aplikace, jako jsou Hemingwayapp, Grammarly, GEMET, Rhymezone a další.
Zajímavé nástroje na práci s textem – analytické nástroje
Článek se zaměřuje na méně obvyklé nástroje pro práci s texem v rovině analýzy, ať již kvalitativní, nebo kvantitativní. V současnosti dostupné online nástroje (Voyant Tools, Lexos, Verview, …) umožňují o řadě témat v této oblasti přemýšlet zcela jiným způsobem, než jaký by byl adekvátní ještě před deseti lety – frekvenční analýza, analýza sentimentu, práce s klíčovými slovy, velkými korpusy textů atp.
Virtuální realita jako školní komunikační prostředí
Cílem příspěvku je ukázat konkrétní nástroje a platformy pro využití virtuální reality jako komunikačního prostředí nejen s žáky. Ukazuje, k čemu taková prostředí lze využít a jak pomáhají řešit problém vypnutých žákovských kamer.
Proximity videochat: cesta k sociálním interakcím v online výuce (2. část)
Článek se zaměřuje na pedagogické a didaktické inspirace v užívání aplikací, jako je Gather.Town či Spatial Chat, ve školním prostředí. Snaží se ukázat, jaké možnosti tyto nástroje přinášejí z hlediska běžné i inovativnější školní výuky.
Proximity videochat: cesta k sociálním interakcím v online výuce (1. část)
Příspěvek se věnuje možnostem využití aplikací, jako je Gather.Town či Kumospace, pro online vzdělávání. Tyto nástroje budou podporovat možnost komunikace, sociálních interakcí i výuky v online prostředí virtuálních světů, které může učitel snadno tvořit pro své studenty.
Model pro kritické čtení vizuálních materiálů
Fotografie, ilustrace nebo plakáty jsou bohatými zdroji informací, které využijete i mimo hodin výtvarné výchovy. Co vám mohou říct o lidech, hodnotách, ekonomice či minulosti? Proč vést žáky k tomu, aby věnovali vizuálním informacím více než letmý pohled?
Vizuální bádání ve výuce – mood board jako nástroj průzkumu a prezentace
Zajímá vás, co si vaši žáci myslí, jak se dívají na problémy současnosti, nebo třeba na historické události? Pokud hledáte způsoby, jak rozproudit diskusi netradičním způsobem, pomoci vám mohou postupy z umění a designu – a to i v distančních podmínkách. Využijte mood board jako nástroj pro průzkum a prezentaci žákovských výstupů.
Dva přístupy k rozvoji informační gramotnosti na středních školách
Příspěvek se zaměřuje na problematiku uchopení obsahu informační gramotnosti, a to především na tom typu škol, kde očekáváme, že studenti budou přecházet na univerzitní studium. Snaží se popsat určitou bariéru mezi středoškolským a akademickým prostředím v této oblasti a nabídnout cestu, jak ji (alespoň částečně) překonávat.
Jak číst a zpracovávat digitální (odborné) texty s využitím technologií
Článek se zaměřuje na možnosti využití vybraných nástrojů pro aktivní práci s textem. Tedy na možnosti anotačního chování podporujícího zpracování odborných, historických a dalších textů v souvislosti s prací s digitálními dokumenty.
Reflexe vlastní vědecké praxe ve středoškolském prostředí: deníky, portfolia a další evidence
Článek se věnuje nástrojům a postupům, které je možné použít v rámci rozvoje vědecké gramotnosti u středoškolských studentů. Popisuje možnosti využití výzkumných deníků či portfolií pro individuální, kolaborativní nebo učitelem řízenou zpětnou vazbu ve vztahu k vědeckému bádání, výzkumu a získávání zkušeností v rámci této oblasti.
Naposledy aktualizováno 17 říjen 2021, 10:05
Modul Odkazy - ICT v GV
- Lukáš Marvan: Evoluce UX designéra – historky z podsvětí
- Programování v Pythonu pro začátečníky
- e-Mole: Časopis o výuce nejen s digitálními technologiemi
- Edice CZ.NIC - odborné publikace ke stažení
- 42 článků o technologiích ve vzdělávání
- Linux ve škole
- openMagazin
- LinuxEXPRES – Opravdový linuxový magazín
- Metodika tvorby bibliografických citací
- Jednotná informační brána
Naposledy aktualizováno 24 duben 2024, 1:05
Modul DUM - ICT v GV
Naposledy aktualizováno 17 říjen 2021, 10:05
Pohled byl zobrazen 2498x od 30 květen 2014 do 24 duben 2024