Konference "České děti a angažovanost. Prospěch: dostatečný"

od Tomáš Hazlbauer

"Jaké dnes potřebujeme občanské vzdělávání v ČR?", "Jak naučit žáky, že mají nejen práva, ale i povinnosti?"

Pozvánka na konferenci zaměřenou na občanskou výchovu a vzdělávání, na zakládání a činnost žákovských parlamentů na základních školách. ˇUčast, občerstvení, workshopy zdarma pro učitele, rodiče, ale i širší veřejnost

Tři konference

TERMÍNY A MÍSTA KONÁNÍ:

26. 4. 2012 Praha: OREA Hotel Pyramida, Bělohorská 24, Praha 6

3. 5. 2012 Ostrov u Karlových Varů: Dům kultury Ostrov, Mírové náměstí 733

9. 5. 2012 Brno: hotel Avanti, Střední 61

Vždy od 9 do 16h.

Tři worksopy

Konferenci zahájí panelová diskuse, po které účastníci budou moci navštívit tři workshopy dle svého výběru.

 

PŘEDBĚŽNÝ PROGRAM:

8.30–9.00   Registrace na konferenci a zapsání se na workshopy

9.00–11.30 Panelová diskuse s hosty („Jaké dnes potřebujeme občanské vzdělávání?“)

11.30–12.30 1. kolo Workshopů

12.30–13.30 Přestávka na oběd (hrazený organizátory)

13.30–14.30 2. kolo Workshopů

14.45–15.45 3. kolo Workshopů

15.45–16.00 Zakončení konference, rozdání darů účastníkům

Tři projekty

Konference je realizována třemi projekty současně. Každý z projektů na ní bude mít své místo a svůj blok. CEDU (Centrum pro demokratické učení) představí své dva projekty:  "Žákovské parlamenty S.O.S." (zaměřuje se na podporu žákovských parlamentů na I. stupni ZŠ) a "Model respektujícího žákovského parlamentu" (zaměřuje se na podporu žákovkých parlamentu na II. stupni). COV (Centrum občanského vzdělávání) bude na konferenci vystupovat za projekt "Celonárodní síť pro podporu výchovy k lidským právům a aktivnímu občanství -
- Centrum občanského vzdělávání"(rozvoj a podpora Výchovy k občanství.

  Filip Hotový (metodik CEDU i COV)

Konference "České děti a angažovanost. Prospěch: dostatečný"

"Jaké dnes potřebujeme občanské vzdělávání v ČR?", "Jak naučit žáky, že mají nejen práva, ale i povinnosti?"

CEDU (při GEMINI, o. s.) a COV (při MU v Brně) společně pořádají konferenci k výchově k občanství, která je otevřena všem učitelům ZŠ, SOŠ i GYM, rodičům, ale i širší veřejnosti. Workshopy, občerstvení, metodické materiály i drobné dárečky dostanou účastníci zdarma.

 

PŘIHLÁSIT SE NA KONFERENCI MŮŽETE ZDE.

S kým se na konferenci setkáte?

ÚČAST NA PANELOVÉ DISKUSI PŘISLÍBILI: Jan Sokol, Ondřej Liška, Anna Putnová, Marcel Chládek

PARTNEŘI A SPOLULEKTOŘI: učitelé a žáci z našich partnerských škol

LEKTOŘI: odborníci z CEDU a COV

Anotace workshopů

Workshopy lektorované CEDU:

Žákovský parlament již od 1. třídy?!

Řekneme si, proč některé školy nelení a zapojují do života školy i nejmladší žáky. Zmíníme příklady úspěšných žákovských projektů. A budeme-li již o nezbytnosti žákovského parlamentu na prvním stupni přesvědčeni, podíváme se na to, jaké podmínky bychom mu měli na škole vytvořit (jak například druhostupňový parlament rozšířit o mladší žáky, apod.).

 

Získejme titul „Škola pro demokracii"

Představíme si Standardy „Škola pro demokracii“ popisující školu, která efektivně podporuje smysluplnou žákovskou participaci.

Jestli škola Standardy naplňuje, to už zjistí žáci. Společně ale probereme, jak je do mapování zapojit a v naplňování Standardů podpořit.

A co dělat, když naše škola Standardy naplňuje? Přihlaste se do soutěže o získání titulu „Škola pro demokracii“.

 

Co v našem parlamentu děláme a proč nás to baví? Žáci vám to poví!

Členové žákovských parlamentů ze zapojených škol představí svou činnost s ohledem na zlepšování demokratického klimatu ve škole. Co se jim daří/nedaří. Co považují pro svou práci za klíčové. Jak vnímají sebe, v rámci celé školy. Zároveň bude prostor pro vaše otázky a jejich odpovědi.

 

Jak ve třídě dobře zvolit zástupce do třídní samosprávy či žákovského parlamentu

Stáváme se vám, že zvolíte jako předsedu třídy někoho, kdo se na to nehodí? V rámci workshopu se zaměříme na to, co konkrétně může třídní učitel udělat pro dobré volby do třídní samosprávy nebo žákovského parlamentu. Shrnutí principů vedoucích k úspěšným volbám si odnesete s sebou a budete je moci kdykoli využít při práci se třídou.

 

Jak spojit náročnou práci učitele s osobní vyrovnaností. A jde to vůbec?

Role koordinátora žákovského parlamentu a učitele vůbec může být někdy docela náročná.

Co můžeme dělat pro to, abychom tuto roli zvládali s radostí anebo alespoň bez vrásek?

Vyzkoušíme si několik praktických tipů, jak si dobít baterky, jak si určit priority, zjistíme, jestli již nám náhodou nehrozí vyhoření...

Na vyrovnanosti učitele totiž záleží.

 

Workshopy lektorované COV:

- 3x dílna dobré praxe s učiteli v rolích lektorů
- Ozkoušené lekce z www.vychovakobcanstvi.cz
- Nové metodické materiály Rady Evropy

 

POZVÁNKA NA KONFERENCI VE FORMĚ LETÁKU KE STAŽENÍ:

Konference_cedu_cov_letak_final.pdf

 

Tato konference se koná v rámci projektů Celonárodní síť pro podporu výchovy k lidským právům a aktivnímu občanství - Centrum občanského vzdělávání, Žákovské parlamenty S.O.S. a Model respektujícího žákovského parlamentu. Projekty jsou spolufinancovány z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.

 

OPVK_hor_zakladni_logolink_RGB_cz.JPG

 

Pohled byl zobrazen 1143x od 30 květen 2014 do 26 duben 2024