Příručky ÚIV aj.
od ÚIV
AKTUÁLNĚ (na webu ČŠI)
Úlohy z matematiky a přírodovědy pro 4. ročník
Česká školní inspekce vydává plánovaný výstup projektu Kompetence I, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky, publikaci "Úlohy z matematiky a přírodovědy pro 4. ročník". Publikace je určena zejména učitelům prvního stupně, kteří mohou úlohy využít jako učebního či testového nástroje a mohou si také udělat představu o tom, jak by žáci jejich tříd uspěli v podobném šetření. Určena je i učitelům vysokých škol zaměřujících se na přípravu učitelů primárního vzdělávání, úlohy mohou využít při výuce didaktiky matematiky a přírodovědných předmětů. V neposlední řadě pak může sloužit rodičům, kteří ji mohou použít jako jednu z pomůcek k opakování učiva.
Úlohy z matematiky a přírodovědy pro 4. ročník ( 4,7 MB )
Prilohy ( 280 kB )
Koncepce šetření TIMSS 2011 ( 608 kB )
Bloky úloh ( 10,9 MB )
Čteme nejen v hodinách českého jazyka
Česká školní inspekce vydává jako plánovaný výstup projektu Kompetence I, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky, publikaci "Čteme nejen v hodinách českého jazyka - Úlohy PIRLS 2011". Publikace je určena učitelům všech oborů, kteří mají zájem rozvíjet čtenářství a čtenářskou gramotnost žáků, studentům vysokých škol, ale i všem ostatním, kteří se zajímají o čtenářskou gramotnost. Může také posloužit jako inspirace těm, kteří se zajímají o tvorbu testů a jejich vyhodnocování, kteří si sami vytvářejí texty k výuce čtení a přemýšlejí o jejich účinném využití v procesu osvojování potřebných čtenářských dovedností.
Cílem publikace je seznámit čtenáře:
- s tím, jak je v rámci šetření PIRLS chápána čtenářská gramotnost,
- s nástroji testování,
- se sledovanými typy dovedností v rámci šetření,
- s výsledky šetření PIRLS v roce 2011,
- s uvolněnými testovými úlohami použitými v šetření PIRLS v roce 2011,
- s možnostmi využití úloh ve škole,
- s ukázkami tvorby úloh ze semináře učitelů.
Čteme nejen v hodinách českého jazyka ( 7,9 MB )
Koncepce mezinárodního šetření čtenářské gramotnosti ( 3,5 MB )
Úlohy ( 10,1 MB )
Příklady úloh z finanční gramotnosti
V příloze naleznete příklady úloh z finanční gramotnosti. Tyto úlohy se objevily v pilotním šetření v roce 2011 a nebudou již dále používány pro účely testování PISA.
MATEMATICKÉ A PŘÍRODOVĚDNÉ ÚLOHY PRO PRVNÍ STUPEŇ ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
PŘÍRODOVĚDNÉ ÚLOHY PRO DRUHÝ STUPEŇ ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
MATEMATICKÉ ÚLOHY PRO DRUHÝ STUPEŇ ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
OČEKÁVANÉ VÝSTUPY V RVP ZV Z MATEMATIKY VE SVĚTLE TESTOVÝCH ÚLOH
PŘÍRODOVĚDNÉ ÚLOHY VÝZKUMU PISA
OČEKÁVANÉ VÝSTUPY V RVP ZV Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY VE SVĚTLE TESTOVÝCH ÚLOH
Obsah:
Jméno | Popis | |
---|---|---|
M + PŘ - 1.st | MATEMATICKÉ A PŘÍRODOVĚDNÉ ÚLOHY PRO PRVNÍ STUPEŇ ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ | |
M - 2.st | MATEMATICKÉ ÚLOHY PRO DRUHÝ STUPEŇ ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ | |
Netradiční | NETRADIČNÍ ÚLOHY. PROBLÉMOVÉ ÚLOHY MEZINÁRODNÍHO VÝZKUMU PISA | |
Netradiční M | NETRADIČNÍ ÚLOHY: MATEMATICKÁ GRAMOTNOST V MEZINÁRODNÍM VÝZKUMU PISA | |
Netradiční PŘ | NETRADIČNÍ PŘÍRODOVĚDNÉ ÚLOHY | |
OV - M | OČEKÁVANÉ VÝSTUPY V RVP ZV Z MATEMATIKY VE SVĚTLE TESTOVÝCH ÚLOH | |
OV - M - výsledky | OČEKÁVANÉ VÝSTUPY V RVP ZV Z MATEMATIKY VE SVĚTLE TESTOVÝCH ÚLOH - výsledky | |
OV - ČJ | OČEKÁVANÉ VÝSTUPY V RVP ZV Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY VE SVĚTLE TESTOVÝCH ÚLOH | |
PISA - PŘ | PŘÍRODOVĚDNÉ ÚLOHY VÝZKUMU PISA | |
PISA - čtení | ZAKROUŽKUJ – VYBER – ZDŮVODNI – HODNOCENÍ ČTENÁŘSKÝCH ÚLOH PISA 2009 | |
PŘ - 2.st | PŘÍRODOVĚDNÉ ÚLOHY PRO DRUHÝ STUPEŇ ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ | |
TIMSS - M+PŘ4 | VÝZKUM TIMSS 2007 - ÚLOHY Z MATEMATIKY A PŘÍRODOVĚDY PRO 4. ROČNÍK | |
TIMSS - M8 | VÝZKUM TIMSS 2007 - ÚLOHY Z MATEMATIKY PRO 8. ROČNÍK | |
TIMSS - PŘ8 | VÝZKUM TIMSS 2007 - ÚLOHY Z PŘÍRODNÍCH VĚD PRO 8. ROČNÍK |