Využití dotykových zařízení ve výuce dějepisu
Digifolio slouží pro mapování zajímavých zdrojů, témat a nápadů z oblasti dějepisného vzdělávání, zaměřeného především na práci s moderními ICT.
Zajímavé odkazy
Hry
Učebnice
Projekty institucí
Projekt Památníku Terezín přibližuje dětem různých věkových kategorií, jaké by to bylo a s čím by se setkávaly, kdyby navštěvovaly školu v období 2. světové války. Učitelé najdou na webu časové osy, mapy, prameny a další materiály k výuce tohoto období.
eSbírky Národního muzea v Praze
Esbírky nabízejí vyhledávání podle instituce, druhu sbírky, materiálu, data a místa původu. Prostřednictvím tzv. Předmětů měsíce se snaží upozornit na zajímavé artefakty z různých sbírek.
Internetové portály
Ostatní
Dějiny (udatného) českého národa
Inspirace z RVP.cz
Desatero inspirativních metodických materiálů pro výuku dějepisu
Příspěvek informuje o deseti anotovaných metodických materiálech pro výuku dějepisu na základní škole a v odpovídajících ročnících nižšího stupně víceletého gymnázia.
Jde o první dvě vyučovací hodiny dějepisu vůbec, proto je největší důraz kladen na motivaci a přiblížení předmětu dějepis žákům. Děti se nenásilnou formou seznámí s náplní vyučovacího předmětu a sami dojdou k závěru, že již mnohé znají. Seznámí se také se základním dělením historie a s prameny, jichž dějepis využívá.
Orální historie jako inovace k výuce moderních dějin
Práce s pamětníky, dotazování, ale také studium všedního života patří mezi činnosti, které by měly být nesporně integrální součástí výuky moderních dějiny. Moderní dějiny jsou unikátní oblastí, kde mohou žáci sami pracovat vědecky a tvořit zajímavé a hodnotné výstupy.
DUMy
Porovnání Říma a raného středověku
Textové pole
Příspěvek byl napsán v rámci projektu INTERES. CZ.1.07/1.3.00/51.0035.