Předškolní vzdělávání

Fóra > Vítejte ve fóru PV

zápisy dětí do 1.tř.

Příspěvky: 86
06 únor 2010, 10:26

Milé kolegyni,

také jste měli nebo budete mít v této době určitě ve svém městě zápisy dětí do ZŠ. Když jsem já byla dítě, vůbec si nepamatuju, že jsem u nějakého zápisu byla. Nyní mi přijde, že je vše ohromně nafouknuto, tento týden u nás v MŠ bylo kvůli zápisům dost rušno, některým dětem jsme my paní uč. navrhovaly odklad, celý týden u nás byla speciální pedagožka na vyšetření školní zralosti dětí, někteří rodiče souhlasili s doporučenými odklady, někteří ne a někteří rodiče dokonce nepřivedli raději další dny do školky své dítě, když jsme si dovolili navrhnout OŠD, který byl dokonce doporučen i odborníkem z SPC!!!

A jedna holčička: "Paní učitelko, já jsem z toho zápisu nervózní . . ."

Chudáci děti, díky bohu, že je po zápisech

Příspěvky: 44
07 únor 2010, 8:07

Míšo,

mluvíš mi z duše! Také si myslím, že se zápisy příliš nafukují. Představ si, že rodiče trávili ve škole 3 až 4 hodiny! Je tohle normální? (Kolegyně ze ZŠ prominou, vím, že to není všude stejné). Jednomu dítěti jsem navrhovala odklad, opravdu není zralý na vstup do ZŠ. Ale u zápisu mamince řekli, že je přijat, že je šikovný! A že kdyby snad byly problémy, může během září přestoupit do nultého ročníku. Co to udělá s dítětem nikoho nezajímá? Co to je za jednání? K čemu potom ty zápisy jsou - k tomu ještě tak sáhodlouhé - když se přijme každé dítě, byť na to nemá?!  Je to o penězích?

Příspěvky: 1
07 únor 2010, 1:20
Mám taky zkušenost, v lednu mi do třídy nastoupil chlapec, kterého do MŠ vrátili ze ZŠ. Do školy bych ho neposlala ani teď, nemá základní znalosti ani návyky a jeho sebevědomí je po této zkušenosti na nule. Myslím  že raději 5 zbytečných odkladů než jedno nervově zničené dítě po takovémto zážitku. Nejvíc mě ničí, že nevidím možnost změny.  Dáša
Příspěvky: 2
07 únor 2010, 2:02

Myslím si, že zápis do 1. třídy je pro každé dítě velkou událostí. Dítě, které je průběžně připravováno na vstup do 1. třídy a které ví, jaké povinnosti ho čekají, si utvoří určitý obraz.  Zejména, když předtím mělo možnost se do 1. třídy podívat a chvíli tam pobýt, sledovat, co se děti učí, jak pracují.  Zápis by měl být pro dítě takovým malým svátkem, příjemnou zkušeností... Je to také postaveno na neformální spolupráci s kantorkou elementaristkou.  Co se týká nezralých dětí , je to zase záležitost rodičů. Pokud rodič nechce slyšet, nechce vidět, my to nezměníme, dokonce ani psycholog nic nezmůže. Taky si myslím, že je to i záležitost legislativy. Na Slovensku mají mateřiny trochu jiné postavení, těmto problémům se snaží předcházet. Alžběta