Nejčastější projevy uvedených diagnóz a jejich promítání do školní výuky
Jedná se o:
- obtíže v oblasti hrubé a jemné motoriky, v grafomotorice
- problematická sebeobsluha
- pomalé pracovní tempo, kolísání koncentrace pozornosti, výkyvy výkonů
- zvýšená unavitelnost – děti samy neverbalizují své potřeby, signálem únavy mohou být určité projevy v chování, zhoršení kvality písma, nesoustředěnost, nápadné kolísání podávaných výkonů, změna emočního ladění dítěte apod.
- obtíže typu SPU (dyslexie, dyskalkulie, dysortografie, dysgrafie aj.)
- problematická vizuomotorická koordinace, obtíže v oblastech vizuoprostorových vztahů (problematická orientace v mapách, grafech, matematických představách)
- nekvalitní sluchová diferenciace, sluchová analýza a syntéza
- problematická zraková práce (v některých případech i v důsledku centrální zrakové vady)
- dílčí deficit kognitivních schopností
- formální a obsahové nedostatky v řeči, obtíže s vybavováním pojmů.
Navigace
Pohled byl zobrazen 897x od 11 září 2019 do 29 březen 2024