Učební typy vybarvuje listopad
od Inspiromat
Učební typ (Typ učení) je mechanismus, kterým se jedinec aktivně vyrovnává s přírodním a společenským životním prostředím. Získává tak schopnosti a předpoklady pro aktivní a tvořivý život.......více se dozvíte ZDE.
Učební typ (Typ učení) je mechanismus, kterým se jedinec aktivně vyrovnává s přírodním a společenským životním prostředím. Získává tak schopnosti a předpoklady pro aktivní a tvořivý život.
Více na http //wiki.rvp.cz
Zajímavé blogy k tématu
Síla napodobování autor Zdeněk Brom
Vtisk jako řemen autor Zdeněk Brom
Připojte se k naší diskuzi
Uživatelé otevřeli zajímavou diskuzi na téma: Děti s různými učebnímy styly
Materiály ke stažení
Styly učení žáků a studentů (Jiří Mareš - IPPP)
Co ovlivňuje učební styly? (PPT)
Styly učení žáků na 2. stupni (diplomová práce, PDF)
Literatura k tématu
HANSEN - ČECHOVÁ, B. Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků. Praha: Protál, 2009 (str. 46 - 62)
MÍKOVÁ, Š., STANG, J. Typologie osobnosti u dětí : využití ve výchově a vzdělávání. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-587-5.
TIEFENBACHER, A. Trénink paměti : osvědčené tipy, metody a cvičení. Praha: Grada Publishing, ISBN 978-80-247-3177-3.
Kinestetický tip
Články
Využití knoflíků na 1. stupni ZŠ (I. Burešová)
Popis souborů témat, který navrhuje využití běžných knoflíků jako názorných pomůcek při edukaci žáků 2. ročníku ZŠ.
Jak museli louskat ořechy (E. Pipková)
Projekt je založen na prožitkovém učení, jsou proto volena témata dětem blízká, s možností pozorování, manipulace a experimentace. Motivace pohádkovým námětem je pro děti zajímavá, děti se stávají součástí děje, vstupují do něj a aktivně se do děje zapojují, ovlivňují ho apod. Všechny činnosti jsou motivačně spojeny a rozvíjejí děti ve všech vzdělávacích oblastech.
DUM
Words hidden in pictures (H. Franková)
Soubor obsahuje dvacet karet s obrázky k vystřižení. Je určen pro skupinovou práci, žáci správným pojmenováním obrázků (podstatné jméno, sloveso) získají počáteční písmeno, ze kterého poté složí známé přísloví. Nastříhání obrázků jim umožní pohodlnou manipulaci při přemísťování písmen.
Auditivní typ
Články
When Words Sing – zvuková magie slov (P. Drkula)
Příspěvek shrnuje a komentuje náplň pedagogické práce When Words Sing, jejímž autorem je R. Murray Schafer. Ta je zaměřena na kreativní experiment se slovy, jejich znějící základ a možnosti jejich zvukového uplatnění v rámci vlastní hudebně tvůrčí činnosti ve škole.
Využití mobilního telefonu ve fyzice – šíření zvuku (V. Karásková)
Příspěvek popisuje využití mobilního telefonu ve vyučovací hodině fyziky. Žáci si pomocí mobilního telefonu osvojují vědomosti o vlastnostech a šíření zvuku.
DUM
Fyzikální KUFR - zvukové jevy (M. Killar)
Hra KUFR procvičuje a upevňuje schopnosti charakterizovat fyzikální pojmy z tématu Zvukové jevy (8. ročník) vlastními slovy.
Vizuální typ
Články
Brainstorming a myšlenkové mapy (Z. Jonák)
Článek se zabývá použitím metod brainstormingu a myšlenkové mapy při přípravě projektu. Tyto metody umožňují přehledným způsobem vizualizovat myšlenkové postupy učitele i žáků při tvorbě projektu.
Projekt Poznej naše město aneb U nás nikdy nezabloudím (L. Brázda)
Poznejme ulice města (obce) pomocí práce se systémem názvů ulic, učme se orientovat se na mapě...
DUM
Čeledi rostlin - kolekce (R. Polák)
A co mají jinde?
Orientační test na určení učebního typu + charakteristika jednotlivých typů I a
Test na určení učebního typu II (projekt Správná volba - podpora kariérového poradenství v Plzeňském kraji)
MBTI test osobnosti (zarohem.cz)
Zjistěte svůj učební styl (Lidové noviny)
Využití metod zaměřených na učební typy ve výuce jazyků (jazyky.com)
Vyučovací a učební styly i strategie (Rudolf Kohoutek - blog)
Učební styly a jejich vliv na kvalitu učení (Učitelský zpravodaj)