Projekt ICT a digitální výuka

od Gymnázium Globe, s.r.o.

Reg. č. projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012419.

Webová stránka: http://digitalnihodina.cz.

Projekt

ICT a digitální výuka

https://digitalnihodina.cz

Logolink EU

O projektu

OPERAČNÍ PROGRAM VÝZKUM, VÝVOJ A VZDĚLÁVÁNÍ (OP VVV)

  • Výzva č. 02_18_067 implementace strategie digitálního vzdělávání II
  • Prioritní osa: PO 3 - Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
  • Specifický cíl: SC 2 - Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích
  • Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012419
  • Název projektu: ICT a digitální výuka

Cíle projektu:

  • Podpora digitálních kompetencí pedagogických pracovníků škol
  • Zkvalitnit školní výuku v oblasti digitální gramotnosti a informatického myšlení prohloubením vzdělávání pedagogických pracovníků

Podpořená cílová skupina:
Pedagogové 10 středních škol.

Příjemce podpory: Gymnázium Globe, s.r.o.

Partneři projektu s finančním příspěvkem:

  • Gymnázium, Karviná, příspěvková organizace
  • Gymnázium J. V. Jirsíka, České Budějovice
  • Gymnázium Karla Sladkovského, Praha
  • Střední odborná škola EDUCAnet Brno, o.p.s.
  • EDUCAnet - SŠ a ZŠ České Budějovice, s.r.o.
  • Mendelova střední škola Nový Jičín, p.o.
  • Gymnázium EDUCAnet Ostrava s.r.o.
  • Soukromé gymnázium AD FONTES, o.p.s.
  • Střední škola KNIH, o.p.s., Brno                 

O vzdělávacím projektu

Webová stránka DigitalniHodina.cz zobrazuje výstupy klíčové aktivity projektu, ve které byly vytvářeny metodiky a související materiály jednotlivých vyučovacích hodin (vzdělávací program). Obsahuje soubor vzdělávacích materiálů, které začleňují digitální technologie a interaktivní metody práce do výuky vybraných polytechnických předmětů s cílem inspirovat učitele k obdobným hodinám, resp. k využití těchto materiálů ve vlastní výuce při vedení žáků k aktivnímu zapojení a interakci s pedagogem v hodině, ke skupinové resp. samostatné práci žáků. Cílem materiálů je aplikace digitálních kompetencí pedagogů i žáků do výuky konkrétního učiva polytechnických předmětů.

Vytvořené metodiky jsou založené na využití různých metod práce v hodině, na variabilitě skladby vyučovací hodiny. Aplikující plánování, strategie hodnocení a zpětnou vazbu s cílem rozvoje digitálních kompetencí žáků. Podporují přírodovědnou, resp. informační gramotnost. Jsou založeny na aplikaci oborových didaktik a zohledňují očekávané výstupy aktuálně platných RVP. Byly vytvořeny učiteli deseti středních škol, jejichž pedagogové také ověřovali proveditelnost metodik ve výuce zapojených středních škol. Doprovodné materiály mohou být užívaný žáky jako elektronické učebnice. Otevřené formáty materiálů umožnují, aby je pedagogové modifikovali či aktualizovali podle svých potřeb.

Výstupy projektu:

  1. Skupinová a individuální podpora 50% pedagogického týmu deseti zapojených škol v rozvoji kompetencí pedagogů dle Evropského rámce digitálních kompetencí pedagogů (DigCompEdu).
  2. Vzdělávací program (web digitální hodina) s částmi:

A. NÁSTROJE A TECHNOLOGIE PRO DIGITÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ (http://digitalnihodina.cz/technologie)
Soubor vstupních teoretických informací a návodů pro práci s daty, digitálními nástroji.

B. MATRICE VYUČOVACÍ HODINY
Čtyři vzorové matrice pro jednu vyučovací hodinu s různou skladbou vzdělávacích aktivit a časovým rozvrhem. Doplněno on-line lekcemi s tutorem.

C. APLIKACE DIGITÁLNÍCH METOD PRÁCE DO POLYTECHNICKÝCH OBORŮ (http://digitalnihodina.cz/vzdelavaci-programy)
Čtyř sady oborově zaměřených metodik s doprovodnými materiály (PowerPointy, pracovní listy, interaktivní cvičení), které jsou určeny pro výuku zvolených vzdělávacích oblastí a vzdělávacích obsahů dle platného RVP a potřeb zapojených středních škol.

Pohled byl zobrazen 289x od 8 srpen 2022 do 19 duben 2024