Tematický vstup Přírodovědná gramotnost
Přírodovědné vzdělávání
"Jedním ze zásadních cílů přírodovědného vzdělávání, který vymezují prakticky všechny současně připravované či již připravené kurikulární dokumenty, je, aby žák dobře porozuměl základním přírodovědným pojmům a zákonům."
"Dalším důležitým cílem přírodovědného vzdělávání je požadavek, aby žáci s porozuměním používali metody vědeckého zkoumání přírodních faktů (přírodních objektů, procesů, vlastností, zákonitostí). Tento cíl je považován za podstatný nejen z hlediska vlastního přírodovědného vzdělávání žáků, ale také za významný prvek při utváření jejich hodnotové orientace."
"Za další velmi významný cíl v přírodovědném vzdělávání je ve většině kurikulárních dokumentů považováno rozvíjení schopnosti žáků využívat své přírodovědné vědomosti a dovednosti při řešení konkrétních problémů a připravovat tak žáky k odpovědnému rozhodování týkajícího se jejich osobního života, naplňování jejich osobních potřeb i jejich fungování v občanském a případně budoucím profesním životě."
MARŠÁK, Jan. Metodický portál, Články: „Trendy v přírodovědném vzdělávání“ [online]. 12. 12. 2006.[cit.11. 03. 2011.]. ISSN 1802-4785. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/1055/TRENDY-V-PRIRODOVEDNEM-VZDELAVANI.html>.
Nejnovější odkazy na Metodickém portálu
Metodické články
Nové! >> Přírodovědná gramotnost - Anotované odkazy (VÚP)
Přírodovědná gramotnost - Inspirace pro výuku: Úloha 4 - 5 (VÚP)
Přírodovědná gramotnost - Inspirace pro výuku: Úloha 1 - 3 (VÚP)
Přírodovědná gramtonost v RVP ZV (VÚP)
Vymezení pojmu přírodovědná gramotnost (VÚP) << Nové!
Přírodovědná gramotnost - Úvod (VÚP)
Přírodovědná gramotnost - srovnávací analýza 1. část (J. Maršák a sp.)
Přírodovědna gramotnost - srovnávací analýza 2. část (J. Maršák a sp.)
Jak jsou na tom skotští školáci s přírodovědnými znalostmi? (A. Valouchová)
Výsledky výzkumu PISA 2006 (VÚP)
Čím to, že se norští žáci a žákyně zhoršují v testech PISA? (A. Valouchová)
Projekt POLLEN (S. Janoušková, J. Maršák)
Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě - úvod (J. Herink)
Související články
Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě. Srovnávací studie pro vybrané země - Maďarsko (Josef Herink)
Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě. Srovnávací studie pro vybrané země - Finsko (Josef Herink)
Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě - Kanada (Josef Herink)
Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě. Srovnávací studie pro vybrané země - Slovinsko (Josef Herink)
Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě. Srovnávací studie pro vybrané země - Skotsko (Josef Herink)
Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě. Srovnávací studie pro vybrané země - shrnutí, závěry a doporučení (Josef Herink)
Německý modelový program pro zvýšení efektivity výuky matematiky a přírodních věd SINUS-Transfer (S. Janoušková, J. Maršák)
Mezinárodní projekty na podporu výuky matematiky a přírodovědných předmětů (Katarína Nemčíková)
Čeští učitelé si zkusí učit po evropsku (B. Grečnerová)
Nabídka Metodického portálu
Nejnovější články na Metodickém portálu
- Reflexe k dílu Badatelský deník Chemie I., varianta Organic
- Model evoluční abiogeneze pro 6. ročník ZŠ
- Chytré aplikace k poznávání přírody kolem nás
- Možnosti uplatnění digitálních technologií ve výuce přírodopisu
- Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole – 4. část
- Metodické a pracovní listy ŽIVÁ ZAHRADA pro ZŠ a SŠ
- Informační zdroje k tématu Vznik života
- Zajímavosti ze světa hmyzu
- Hrajeme si s bezobratlými
- Přehled koncepcí vzniku života