Výstupy ze semináře - ČESKÝ JAZYK A LITERATURA (25. 3. 2011, Brno)

od KURIKULUM G - OBOROVÉ SEMINÁŘE

Materiály k semináři z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY, který se uskutečnil 25. března 2011 na Gymnáziu, Brno, tř. Kpt. Jaroše 14. Seminář TVORBA A INTERPRETACE TEXTU vedla Mgr. Andrea Baumannová.

Foto ze semináře 1

Foto ze semináře 2

Foto ze semináře 3

Foto ze semináře 4

O LEKTORCE

Andrea Baumannová

lektorský profil

208,6KB | Středa, 09 únor 2011 | Detaily

LEKTORKA A VIRTUÁLNÍ HOSPITACE

Mgr. Andreu Baumannovou, která připravila a vedla brněnský seminář z ČJL, můžete sledovat na Metodickém portálu www.rvp.cz v rámci tzv. VIRTUÁLNÍCH HOSPITACÍ. Kamery navštívily její hodinu dějepisu v kvartě na Gymnáziu Hodonín. Záznam hodiny, která se tematicky věnuje nástupu komunistické totality v Československu, najdete >>zde<<.

Do VIRTUÁLNÍCH HOSPITACÍ bylo natočeno také několik vyučovacích hodin českého jazyka a literatury. Přehled všech dosud zveřejněných hodin z gymnázií je k dispozici >>tady<<.

OBOROVÉ SEMINÁŘE

Oborové semináře vznikají v rámci projektu Kurikulum G, který je jedním z projektů MŠMT a je realizován VÚP v Praze. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Účastníkům jsou oborové semináře nabízeny zdarma.

Aktuální nabídku oborových seminářů naleznete >>zde<<.

Materiály k semináři Tvorba a interpretace textu

Obsah:

Jméno Popis
file Materiál ČJL 001 program oborového semináře
file Materiál ČJL 002 prezentace lektorky
file Materiál ČJL 003 PL 01 - Postup vedení strukturované diskuze
file Materiál ČJL 004 PL 02 - Pracovní list ke strukturované diskuzi
file Materiál ČJL 005 PL 03 - Pravidla vedení strukturované diskuze
file Materiál ČJL 006 PL 04 - Pravidla pro žáky
file Materiál ČJL 007 PL 05 - Reflexe žáků
file Materiál ČJL 008 PL 06 - Text pro diskuzi
file Materiál ČJL 009 PL 07 - Dlouhověkost
file Materiál ČJL 010 PL 08 - Kolumbův objev Ameriky
file Materiál ČJL 011 PL 09 - Vize
file Materiál ČJL 012 PL 10 - Fidlíky
file Materiál ČJL 013 PL 11 - Článek do novin
file Materiál ČJL 014 PL 12 - Nedokončené věty

O SEMINAŘI

Seminář z českého jazyka a literatury Tvorba a interpretace textu se uskutečnil 25. března 2011 v  Brně. Účastníci semináře se sešli v příjemném prostředí Gymnázia, Brno, tř. kpt. Jaroše 14, kde je přivítala lektorka Mgr. Andrea Baumannová.

JAK SEMINÁŘ HODNOTILI ÚČASTNÍCI
(z pracovního listu "Nedokončené věty")

Zaujalo mě:

  • Praktické nápady, možnost vyzkoušet si osobně, možnost při tom uvažovat obecně
  • Objektivita a nadhled – nezbytný předpoklad pro strukturovanou diskuzi
  • Třeba: nastavené patro na Jarošce, je tu příjemně
  • Aktivita s obrázky jako názorná ukázka různých postupů při komunikaci
  • Fidlíky
  • Nové metody práce
  • Profesionální přístup
  • Prakticky všechno
  • Možnosti práce v jazykových hodinách

Překvapilo mě:

  • Snížení mého odporu k novým maturitám a k pojmu KOMPETENCE
  • Kolik kantorů má o nové formy práce zájem
  • Pozitivní naladění (úsměvy) účastníků
  • Tvoření novinového článku pomocí obrázků, moc fajn
  • Všichni řešíme stejné problémy
  • Malá účast
  • Jak byl seminář příjemný a přínosný – malý počet účastníků, pohodová atmosféra, spousta praktických materiálů
  • Že bych se mohla pokusit jinak pracovat s reflexemi (vybírat, hodnotit)

Napadlo mě:

  • Že dovednost je opravdu důležitější než znalost
  • Že by měla Mgr. Baumannová dělat semináře častěji! (Obzvlášť k NM – nedostatek!!)
  • Že to zase nedělám tak špatně
  • Využití některé aktivity i v jiném předmětu
  • Co všechno ještě neumím, to je moje sebereflexe
  • Že všechno ihned využiji
  • Spousta konkrétních „drobností“, které budu chtít ve výuce vyzkoušet, ale musím to udělat hned, jinak sklouznu k rutině
  • Že bych měla víc propojovat češtinu se společenskými vědami

Rozhodně zkusím:

  • Strukturovanou diskuzi, komunikaci s obrázky
  • Strukturovanou diskuzi (3x)
  • Fidlíky, vyzkouším epitaf, právě probírám J. Wolkera – zadám jako slohovou práci
  • Všechno, co jsme zde dělali
  • Čtenářskou dílnu
  • Některé aktivity ze semináře
  • Diskuzi i další nabízené aktivity
  • Náměty ke skupinové práci

Chci vzkázat:

  • Děkuji, pokračujte
  • Pí. magistro, jste jednička!
  • Kdyby byly všechny semináře pro učitele takovéto, možná bych se na ně začala hlásit (špatné zkušenosti z předchozích „stěžovacích“ sdílecích seminářů – pozn. neorganizované VÚP)
  • Děkuji a pokračujte dál!
  • Všem, ať neklesají na mysli a neztrácejí optimismus
  • Paní lektorce, že obdivuji její zaujetí pro věc
  • Že bych ráda přijela na nějaký další seminář; díky a hodně štěstí
Pohled byl zobrazen 1696x od 30 květen 2014 do 19 duben 2024