O co jde
Jde o učebnici informatiky pro gymnázia.
Obsah:
snažím se pokrýt všechna témata podle RVP-G
- Vysvětlit principy tak, aby jim čtenář rozuměl
- Návaznost na mnoho dalších oborů (matematika, fyzika, dějepis, filosofie a snad i sociologie, právo, literatura a film, jazykověda)
- POZOR: nejedná se o cvičebnici, jak používat konkrétní nástroje výpočetní a komunikační techniky, tím méně pak produkty jakýchkoli firem
Forma:
problémový výklad
- Hodně otázek
- Víc námětů na přemýšlení než hotových odpovědí
- Vše vysvětluji na názorných příkladech
- Spousta námětů ke cvičením a k samostatnému studiu
Mám zájem
- O odborný dohled a opravu chyb
- O průběžnou konzultaci / diskusi jednotlivých témat, po kapitolách
- V případě úspěchu konzultací / diskuse bych rád vydal knihu. Byla by to kniha určená široké veřejnosti (u čtenáře předpokládám znalosti jen na úrovni dokončené ZŠ)
- V případě většího úspěchu bych asi měl zájem o změny, doplňování a další publikace, tj. o další iterace průběžných konzultací a souborných publikací
Odkazy a souvislosti
Koho zajímá informatika jako věda, konkrétně teoretická informatika (nikoli informační věda), tomu mohu doporučit učebnici Informatika pro každého Daniela Lessnera z Katedry software a výuky informatiky MFF UK. Komentáře, vysvětlení, metodické poznámky najdete na blogu. Je to poměrně konkrétní, ale také specifická představa, jak by měla vypadat výuka informatiky na gymnáziu (jako věda a s minimem souvislostí s ostatními předměty).
Koho z informatiky zajímá programování standardních algoritmů a datových struktur, tomu doporučuji svoji učebnici Algoritmy a datové struktury objektově.