Model vzájemných řízených návštěv na školách
od Kurikulum G - Klubová setkání koordinátorů ŠVP
Model spolupráce mezi školami, který vznikal a byl ověřován v rámci projektu KURIKULUM G (www.kurikulumg.cz).Model vzájemných řízených návštěv na školách
Vytvořit a ověřit model spolupráce mezi gymnázii a motivovat gymnaziální učitele k vzájemnému sdílení osvědčených postupů byl jedním z cílů individuálního projektu národního KURIKULUM G. V projektu byly od června 2009 do června 2011 (pod názvem Klubová setkání koordinátorů ŠVP) organizovány řízené návštěvy na hostitelských gymnáziích. Na základě zkušeností organizátorů, účastníků i hostů setkání byl vytvořen Model vzájemných řízených návštěv na školách, který poskytuje prostor pro síťování škol, výměnu dobré praxe a vzájemné učení, zároveň slouží jako mechanismus umožňující vždy aktuálně reagovat na skutečné potřeby koordinátorů ŠVP a dalších pedagogických pracovníků gymnázií a přizpůsobit jim další vzdělávání. Popis modelu je ke stažení ZDE.
Informační brožura projektu KURIKULUM G
Publikace-brozura-KG.pdf
Obsah:
Jméno | Popis | |
---|---|---|
![]() |
Chrakteristika školy | Ukázka představení školy - Gymnasium Jižní Město |
![]() |
Evaluační dotazník | Příklad struktury dotazníku (setkání v Brně) |
![]() |
Model řízených návštěv na školách | Oragnizační a koncepční popis řízených návštěv |
![]() |
Přihláška na setkání | Ukázka pozvánky a přihlášky na setkání do Litvínova |
![]() |
Případová studie č. 1 | Facilitace jako dobrý nástroj koordinátora |
![]() |
Případová studie č. 2 | Se ŠVP v zádech |
![]() |
Případová studie č. 3 | Evropské vzdělávací programy |
![]() |
Případová studie č. 4 | Jak jsme zpracovali klíčové kompetence |
![]() |
Případová studie č. 5 | Role koordinátora ŠVP ve škole |
![]() |
Případová studie č. 6 | Náplň školního metodika prevence |
![]() |
Případová studie č. 7 | Aktuální role koordinátora ŠVP ve škole |
![]() |
Případová studie č. 8 | Volitelné předměty na vyšším stupni G |
![]() |
Případová studie č. 9 | Práce s mimořádně nadanými žáky |
PROJEKT KURIKULUM G
Model vzájemných řízených návštěv na školách vznikl v projektu KURIKULUM G, který je projektem MŠMT a je realizován Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze (od 1. 7. 2011 je divize VÚP součástí Národního ústavu pro vzdělávání). Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.