Konference: Vzdělání pro 21. století - technologie, testování a nové trendy ve výuce angličtiny
Společnost BOHEMIAN VENTURES a PEARSON
si Vás dovolují pozvat
si Vás dovolují pozvat
na konferenci pro ředitele ZŠ
Vzdělání pro 21. století - technologie, testování a nové trendy ve výuce angličtiny
Konference se koná 5. 3. 2013 v Praze, 9:15 – 16:00
Clarion Congress Hotel Prague, Freyova 33, Praha 9

V čem spočívá vzdělání pro 21. století?
Jak se stát moderní školou, která reflektuje vývoj technologií a moderní trendy ve výuce?
Jak motivovat studenty?
Kam směřuje výuka angličtiny?
Přednášet budou
RNDr. Ondřej Šteffl, CSc. (SCIO), Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (Katedra informačních technologií a technické výchovy UK) a další.
Přednášející a anotace přednášek
Bořivoj Brdička (Katedra informačních technologií a technické výchovy UK)
Vyvolá masivní nasazení vzdělávacích technologií disrupci školství?
O změnách, které přináší nasazení technologií ve výukovém procesu, se mluví již dlouho. V minulosti však k žádným převratným revolučním vývojovým skokům nedocházelo.
Mnoho učitelů je možná přesvědčeno, že to tak půjde dál a že se jich to netýká. To je ale naprostý omyl, z něhož bych všechny účastníky konference rád vyvedl.
Magdaléna Benešová (Bohemian Ventures)
Angličtina pro 21. století
V poslední době často slýcháme o tom, jací jsou žáci a studenti jednadvacátého století a jak je co nejlépe připravit do života. Jaké dovednosti budou potřebovat, aby obstáli v dnešním, rychle se měnícím globalizovaném světě, jehož přirozenou součástí se staly informační technologie? Jednou z klíčových dovedností se z tohoto pohledu ukazuje být komunikace, a komunikace v cizích jazycích zvlášť. Seznámíme se s novinkami a trendy, které v současnosti určují směr ve výuce angličtiny, a zaměříme se zejména na otázku, zda a jak nám mohou učitelům pomoci moderní technologie.
Ondřej Šteffl (SCIO)
Co se netestuje, jako by nebylo
USA jsou zemí, která už desetiletí praktikuje silný důraz na testování ve školách. Testuje se už od nejnižších ročníků a řada testů jsou tzv. „high – stakes“, to znamená, že jejich výsledky mají velkou váhu, např. při rozhodování o další vzdělávací kariéře. Tato „testovací“ kultura si však zároveň vypěstovala svou silnou opozici. Velmi lakonicky ji vystihuje ironický vtip, že ve školách testujeme pouze to, co se nám dobře testuje, nikoliv to, co je ve skutečnosti důležité.
Stojíme ve zdánlivě svízelné situaci, kdy na jedné straně jsou vyžadována a posilována testování ve školách (viz česká státní maturita) a na straně druhé roste nedůvěra v to, že výsledky testů jsou skutečně důležité a že jsou skutečně vypovídající, viz například některé výsledky v posledním cyklu PISA.
Není to tedy skutečně tak, že hodnotíme často nepodstatné věci, zatímco ty důležité nehodnotíme a proto se jim ani nevěnujeme? A co bychom vlastně měli ve vzdělávání hodnotit, a podle čeho?
Jiří Šamonil (Šamonil& Co., s.r.o.)
Interaktivní technologie ve vzdělání
Jak efektivně zapojit moderní technologie do výuky na českých školách? Podívejte se v praxi, jak můžete při výuce využít interaktivní rameno mimio teach, které zcela nahrazuje interaktivní tabuli. Ukážeme si, jaké výhody pro učitele užití technologií má, co všechno přináší zapojení interaktivních výukových programů společně s technologiemi.
Keith Berry (British Council)
KET, PET a FCE pro školy
KET, PET a FCE pro školy byly vytvořeny pro studenty ve věku 11–14 let. Mají stejnou strukturu, typy úkolů i výsledek (certifikát) jako klasické zkoušky KET a PET. Rozdíl i výhoda spočívají v tématech, jež byla vytvořena s konkrétním zaměřením na zájmy a zkušenosti dětí ve školním věku. Spolu s výběrem témat, jež jsou dětem bližší a jež mají užší vztah k jejich životu a prostředí, studenti také jistě ocení fakt, že při ústní zkoušce budou hovořit s kandidátem v podobném věku.
Angličtina online se zdroji British Council: naše výukové zdroje pomohou zlepšit angličtinu na všech úrovních, od začátečníků až po pokročilé, a ve specializovaných oblastech. Všechny anglické výukové zdroje jsou zdarma.
Program konference
9:15 Registrace
9:45 Zahájení konference
10:00 - 11:00 Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (KITTV PedF UK Praha)
Vyvolá masivní nasazení vzdělávacích technologií disrupci školství?
11:00 - 11:15 Coffee break
11:15 - 12:15 Mgr. Magdaléna Benešová (Bohemian Ventures)
Angličtina pro 21. století
12:15 - 13:00 oběd
13:00 - 14:00 RNDr. Ondřej Šteffl, CSc. (SCIO)
Co se netestuje, jako by nebylo
14:00 - 14:15 Bohumil Kartous (SCIO)
SCATE - počítačově adaptabilní metoda testování
14:15 - 14:30 Coffee break
14:30 - 14:45 Jiří Šamonil (Šamonil& Co., s.r.o.)
Interaktivní technologie ve vzdělání
14:45 - 15:15 Keith Berry (British Council)
KET, PET a FCE pro školy
15:15 - 15:30 Závěrečné shrnutí
15:30 Panelová diskuze a osobní konzultace
Registrujte se do 28. 2. 2013
na emailu kancelar@venturesbooks.com
na emailu kancelar@venturesbooks.com
Kontaktní osoba Michaela Růňová, telefon: +420 602 129 852
Pohled byl zobrazen 908x od 30 May 2014 do 13 August 2024