Pyramidáček - materiály k odkazu
Obsah Manuálu pro MŠ
základní nezbytné vědomosti pro učitele MŠ
podrobný rozbor šesti tematických lekcí
Manuál ke stažení
Manuál pro MŠ
edukační materiál pro učitelky mš s pomůckami a návody pro vedení hodin s tematikou zdravého životního stylu
Obsah Manuálu pro ZŠ
Manuál ke stažení
Manuál pro ZŠ
edukační materiál pro učitele prvního stupně ZŠ s pracovními listy pro děti s tématikou správné výživy
Obsah:
Jméno | Popis | |
---|---|---|
![]() |
Básničky s omalovánkami | originální básničky ke zdravým potravinám s omalovánkami |
![]() |
Loto | obrázky pro tvorbu lota - barevná i černobílá varianta |
![]() |
Manuál pro MŠ | edukační materiál pro učitelky mš s pomůckami a návody pro vedení hodin s tematikou zdravého životního stylu |
![]() |
Manuál pro ZŠ | edukační materiál pro učitele prvního stupně ZŠ s pracovními listy pro děti s tématikou správné výživy |
![]() |
Obálka omalovánek | titulní a závěrečná strana omalovánek s obrázky a texty o zdravém stravování |
![]() |
Omalovánky | obrázky k vybarvování + texty o zdravém stravování |
![]() |
Plakát | vybarvovací plakát pro každé dítě k zaznamenání zdravého stravování |
![]() |
Potravinová pyramida | různé typy pyramid - potravinová (3 varianty), pohybová |
![]() |
Pracovní listy pro ZŠ | pracovní listy k tématu zdravého stravování pro základní vzdělávání |
![]() |
Puzzle | dva obrázkové vzory pro výrobu puzzle |
![]() |
Výtvarné činnosti | náměty na výtvarné a pracovní činnosti |
Ukázka: Výtvarné činnosti s Pyramidáčkem
Náramek
Motivace: Náramek mám nejen pro parádu, ale zároveŔ mi pfiipomeneme, jak jíst…
Potřebujeme: červené, zelené, oranžové, modré, bilé papíry, provázek, lepidlo, špejli, nůžky, bezbarvý lak.
Děti jsme seznámili s potravinovou pyramidou, rozdělili jsme potraviny do skupin. Děti si vyrobí barevné korálky z papíru, které navlékaji na šňůrku. Vznikne náramek, který si můžou ovázat nebo věnovat jako dárek. Děti už znají, kolikrát denně mají jíst obilniny, zeleninu, mléčne výrobky apod. Proto by měli navléknout 5x žlutý korálek, 4x zelený atd. Žlutý koralek značí obilniny, zelený zeleninu, oranžový ovoce, červený maso a masné výrobky, modrý mleko a mléčné výrobky, bílý papír nezdravé potraviny.
Variace úkolu: Pani učitelka nechá děti zamyslet se, co jedly během dne, víkendu apod. Na zakladě toho si každý navlékne svůj vlastní náramek.
Postup: Z barevného papíru vystříhneme trojúhelnik. Ten můžeme pomalovat fixami, pastelkami. Trojúhelnik stočíme na špejli a slepíme základnu s vrcholem k sobě. Dospělý přetře vzniklý korálek bezbarvým lakem. Děti navléknou koralky na šňůrku, popř. kloboukovou gumu.