Metodické materiály k tématu RPTV
Matematika a její aplikace
Články I.
- Rozvíjeli jsme digitální gramotnost žáků při řešení „autentických úloh“
- Podporujeme rozvíjení matematické gramotnosti nejen v matematice – 7. minikonference odborného panelu matematické gramotnosti
- Digitální technologie ovlivňují vzdělávací obsah na 1. stupni (2. část)
- Nápady pro uplatnění environmentální výchovy v matematice na druhém stupni ZŠ, 2. část
- Nápady pro uplatnění environmentální výchovy v matematice na druhém stupni ZŠ – 1. část
Manipulativní činnosti rozvíjející matematickou gramotnost – seriál
Význam manipulativních činností pro rozvoj operačního myšlení dětí předškolního věku i žáků základních škol je nesporný. Jak by však měl učitel při jejich využití při předškolním vzdělávání a v hodinách matematiky na 1. stupni základní školy postupovat? Jaké konkrétní metody práce a jaké didaktické pomůcky volit? Jak s nimi pracovat, aby bylo dosaženo rozvoje matematické gramotnosti? Lze tyto pomůcky nahradit vhodnými předměty, které běžně děti a žáci používají? Na tyto otázky odpovídají výstupy předkládaného projektu Jednoty českých matematiků a fyziků.
ZELENDOVÁ, Eva. Manipulativní činnosti rozvíjející matematickou gramotnost – úvod. Metodický portál: Články [online]. 24. 02. 2014, [cit. 2015-01-27]. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/18407/MANIPULATIVNI-CINNOSTI-ROZVIJEJICI-MATEMATICKOU-GRAMOTNOST---UVOD.html>. ISSN 1802-4785.
DUM
Informační a komunikační technologie
Články I.
DUM
Články II.
- Online nástroje pro výuku
- Oživme městskou knihovnu pro 21. století (6. část) – Tvoříme web městské knihovny
- Oživme městskou knihovnu pro 21. století (5. část) – Infografikou do světa informací
- Oživme městskou knihovnu pro 21. století (4. část) – Vytváříme logo digitálně pro městskou knihovnu
- Oživme městskou knihovnu pro 21. století (3. část) – Vytváříme moderní výroční zprávu pro městskou knihovnu
Webinář: Online tipy do výuky
Člověk a svět práce
Články I.
- Oživme městskou knihovnu pro 21. století (5. část) – Infografikou do světa informací
- Oživme městskou knihovnu pro 21. století (2. část) – Navrhujeme rozpočet městské knihovny
- Oživme městskou knihovnu pro 21. století (1. část) – Obecný popis projektu (žákovský projekt rozvíjející gramotnosti)
- Příprava jednoduchého pokrmu pomocí videonávodu
- Rozvoj zručnosti a technického myšlení – výzva pro vzdělávání 21. století
DUM
Články II.
Články II.
- Oživme městskou knihovnu pro 21. století (2. část) – Navrhujeme rozpočet městské knihovny
- Gravitační síla – tíhové zrychlení
- Kyseliny a zásady v kuchyni
- Podporujeme rozvíjení matematické gramotnosti nejen v matematice – 7. minikonference odborného panelu matematické gramotnosti
- Jan Amos Komenský v digitální éře
Odkazy
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Články
- Kdo je Čech?
- Místní Agenda 21 jako nástroj ke zlepšování kvality veřejné správy
- Projekt Legie do škol
- Migrace – kdo a za jakých podmínek může vstoupit a pobývat na území ČR?
- Důvody a dopady migrace
- Rozvoj klíčových kompetencí v jazykové výuce prostřednictvím mezinárodní spolupráce
- Sociální aspekty Evropské unie
- Inspirativní projekty podporující výuku k aktivnímu občanství
- Ekonomické aspekty EU
- Institucionální rámec fungování Evropské unie
DUM
- „Banánové republiky“ v oblasti Latinské Ameriky II.
- „Banánové republiky“ v oblasti Latinské Ameriky I.
- Odkud pochází oblečení
- Karlovarský kraj
- Ústecký kraj
- Doprava doleva
- Zeměpisná olympiáda 2011 – krajské kolo – kategorie B
- Zeměpisná olympiáda 2011 – okresní kolo – kategorie B
- Lázně v ČR
- Určování evropských států v obrysové mapě
Odkazy
Webinář: Výchova k podnikavosti
Environmentální výchova