Výukové aktivity napříč obory II
Seriál článků Výukové aktivity napříč obory II volně navazuje na seriál Výukové aktivity napříč obory, který popisoval aktivity kladoucí důraz na vyšší aktivizaci žáků ve výuce.
Seriálem Výukové aktivity napříč obory II bychom rádi pokračovali v ukázkách forem a metod práce kladoucích důraz na aktivní roli žáka v pedagogických procesech.
Připravili jsme výukové jednotky orientované na žáka, kde žák k osvojení vlastního poznání přistupuje aktivně, jsou zasazeny do reálných situací a učitel v nich vystupuje spíš v roli průvodce. Aktivity respektují různou úroveň žáků, lze je snadno upravit vzhledem k jejich schopnostem, zájmům a zvláštnostem.
Seriál má sloužit jako inspirace pro tvůrčí učitele, kteří se zabývají otázkou vyššího zapojení žáků do hodin a chtějí do svých hodin zařadit nové „netransmisivní“ prvky.
Úvodní článek k předchozímu tematickému seriálu článků s názvem Oborové didaktiky napříč obory I naleznete zde.
Autor kolekce: Veronika Sováková
Název | Popis | Typ |
---|---|---|
Staying safe online | Informační a komunikační technologie | článek |
Anglický jazyk na 1. stupni ZŠ a specifické poruchy učení | Jazyk a jazyková komunikace - Cizí jazyk | článek |
Interkulturní výchova ve školní tělesné výchově | Člověk a zdraví - Tělesná výchova | článek |
Lidské tělo, zdraví, nemoc, úraz v 1. a 2. ročníku | Člověk a jeho svět - Člověk a jeho zdraví | článek |
Le monstre des égouts | Jazyk a jazyková komunikace - Další cizí jazyk | článek |
Divadelní aktivity ve výuce francouzského jazyka - úvod | Jazyk a jazyková komunikace - Další cizí jazyk | článek |
La mauvaise note | Jazyk a jazyková komunikace - Další cizí jazyk | článek |
Tvorba dramatického textu v hodinách francouzkého jazyka | Jazyk a jazyková komunikace - Další cizí jazyk | článek |
Čteme s individuálně integrovanými žáky - práce s textem | Jazyk a jazyková komunikace - Český jazyk a literatura | článek |
Nerosty v praxi I | Člověk a příroda - Přírodopis | článek |
Nerosty v praxi II | Člověk a příroda - Přírodopis | článek |
Nerosty v praxi III | Člověk a příroda - Přírodopis | článek |
Subjektivita a komunikace – propojování tematických okruhů | Umění a kultura - Výtvarná výchova | článek |
Oděv a jeho proměny | Umění a kultura - Výtvarná výchova | článek |
Variace na jméno | Umění a kultura - Výtvarná výchova | článek |
Kontroverzní témata ve výuce | Člověk a společnost - Výchova k občanství | článek |
Kontroverzní témata ve výuce: Adopce dětí homosexuálními páry | Člověk a společnost - Výchova k občanství | článek |
Kontroverzní témata ve výuce: Muslimky a nošení šátků | Člověk a společnost - Výchova k občanství | článek |
Čas, časová osa a kalendář v lidských dějinách | Člověk a společnost - Dějepis | článek |
Časová osa, metodická část pro žáky 2. stupně ZŠ | Člověk a společnost - Dějepis | článek |
Časová osa, metodická část pro žáky SŠ | Člověk a společnost - Dějepis | článek |
Ten dělá to a ten zas tohle | Člověk a jeho svět - Lidé kolem nás | článek |
Filtrace, aneb jak z výuky odfiltrovat neaktivizující metody | Člověk a příroda - Chemie | článek |
Seznámení s fenolftaleinem | Člověk a příroda - Chemie | článek |
Země, člověk, vzduch, voda – jak zatraktivnit vyučování chemie | Člověk a příroda - Chemie | článek |
Matematika v galeriích | Matematika a její aplikace | článek |
Rozvoj přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání | Předškolní vzdělávání | článek |
Kontroverzní témata ve výuce: Eutanazie | Člověk a společnost - Výchova k občanství | článek |
Ochrana člověka za mimořádných událostí při živelních pohromách | Člověk a příroda - Zeměpis | článek |