Výukové aktivity napříč obory II

Přidat do kolekce

Seriál článků Výukové aktivity napříč obory II volně navazuje na seriál Výukové aktivity napříč obory, který popisoval aktivity kladoucí důraz na vyšší aktivizaci žáků ve výuce.

Seriálem Výukové aktivity napříč obory II bychom rádi pokračovali v ukázkách forem a metod práce kladoucích důraz na aktivní roli žáka v pedagogických procesech.

Připravili jsme výukové jednotky orientované na žáka, kde žák k osvojení vlastního poznání přistupuje aktivně, jsou zasazeny do reálných situací a učitel v nich vystupuje spíš v roli průvodce. Aktivity respektují různou úroveň žáků, lze je snadno upravit vzhledem k jejich schopnostem, zájmům a zvláštnostem.

Seriál má sloužit jako inspirace pro tvůrčí učitele, kteří se zabývají otázkou vyššího zapojení žáků do hodin  a chtějí do svých hodin zařadit nové „netransmisivní“ prvky.

Úvodní článek k předchozímu tematickému seriálu článků s názvem Oborové didaktiky napříč obory I naleznete zde.

Diferencovaná výuka
Autor: Veronika Sováková
NázevPopisTyp
Staying safe onlineInformační a komunikační technologiečlánek
Anglický jazyk na 1. stupni ZŠ a specifické poruchy učeníJazyk a jazyková komunikace - Cizí jazykčlánek
Interkulturní výchova ve školní tělesné výchově Člověk a zdraví - Tělesná výchovačlánek
Lidské tělo, zdraví, nemoc, úraz v 1. a 2. ročníkuČlověk a jeho svět - Člověk a jeho zdravíčlánek
Le monstre des égoutsJazyk a jazyková komunikace - Další cizí jazykčlánek
Divadelní aktivity ve výuce francouzského jazyka - úvodJazyk a jazyková komunikace - Další cizí jazykčlánek
La mauvaise noteJazyk a jazyková komunikace - Další cizí jazykčlánek
Tvorba dramatického textu v hodinách francouzkého jazykaJazyk a jazyková komunikace - Další cizí jazykčlánek
Čteme s individuálně integrovanými žáky - práce s textemJazyk a jazyková komunikace - Český jazyk a literaturačlánek
Nerosty v praxi IČlověk a příroda - Přírodopisčlánek
Nerosty v praxi IIČlověk a příroda - Přírodopisčlánek
Nerosty v praxi IIIČlověk a příroda - Přírodopisčlánek
Subjektivita a komunikace – propojování tematických okruhůUmění a kultura - Výtvarná výchovačlánek
Oděv a jeho proměnyUmění a kultura - Výtvarná výchovačlánek
Variace na jménoUmění a kultura - Výtvarná výchovačlánek
Kontroverzní témata ve výuceČlověk a společnost - Výchova k občanstvíčlánek
Kontroverzní témata ve výuce: Adopce dětí homosexuálními páryČlověk a společnost - Výchova k občanstvíčlánek
Kontroverzní témata ve výuce: Muslimky a nošení šátkůČlověk a společnost - Výchova k občanstvíčlánek
Čas, časová osa a kalendář v lidských dějináchČlověk a společnost - Dějepisčlánek
Časová osa, metodická část pro žáky 2. stupně ZŠČlověk a společnost - Dějepisčlánek
Časová osa, metodická část pro žáky SŠČlověk a společnost - Dějepisčlánek
Ten dělá to a ten zas tohleČlověk a jeho svět - Lidé kolem násčlánek
Filtrace, aneb jak z výuky odfiltrovat neaktivizující metodyČlověk a příroda - Chemiečlánek
Seznámení s fenolftaleinemČlověk a příroda - Chemiečlánek
Země, člověk, vzduch, voda – jak zatraktivnit vyučování chemie Člověk a příroda - Chemiečlánek
Matematika v galeriíchMatematika a její aplikace článek
Rozvoj přírodovědné gramotnosti v předškolním vzděláváníPředškolní vzděláváníčlánek
Kontroverzní témata ve výuce: EutanazieČlověk a společnost - Výchova k občanstvíčlánek
Ochrana člověka za mimořádných událostí při živelních pohromáchČlověk a příroda - Zeměpisčlánek
Pohled byl zobrazen 1373x od 11 březen 2015 do 17 listopad 2019