5.9.1 Vzdělávací obor - Člověk a svět práce - Svět práce
Svět práce
žák
ČSP-9-8-01 orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí
ČSP-9-8-02 posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy
ČSP-9-8-03 využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání
ČSP-9-8-04 prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:
žák
ČSP-9-8-01p zná pracovní činnosti vybraných profesí a má přehled o učebních oborech a středních školách
ČSP-9-8-02p posoudí své možnosti v oblasti profesní, případně pracovní orientace přihlédnutím k potřebám běžného života
ČSP-9-8-03p využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného dalšího vzdělávání
ČSP-9-8-04p prokáže v modelových situacích prezentaci své osoby při ucházení se o zaměstnání
- byl seznámen s právy a povinnostmi zaměstnanců a zaměstnavatelů
- byl seznámen s možnostmi využití poradenské pomoci v případě neúspěšného hledání zaměstnání
Navigace
Indikátory očekávaných výstupů
Očekávané výstupy |
Indikátory |
žák |
žák |
- orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí |
1. popíše základní profese a jejich požadavky z hlediska vzdělání a profesních dovedností |
- posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy |
1. porovná své předpoklady a možnosti s požadavky konkrétního povolání |
- využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání |
1. popíše příslušné poradenské služby pro výběr povolání a jejich funkce |
- prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce |
1. aplikuje pravidla slušného chování při prezentaci své osoby v modelových situacích při vstupu na trh práce |
Očekávané výstupy v RVP ZŠS
Očekávané výstupy nejsou v tomto tematickém okruhu pro tyto žáky formulovány.