Sběratelka odkazů

od Pavlína Hublová

Hodně času trávím jen tak plandáním po internetu a hledáním zajímavých stránek, které by se mi mohly hodit k výuce. Mohu ušetřit čas těm, kteří tolik času nemají tím, že svá snažení budu sdílet.

Pavlína Hublová

Twitter - PavkaHu

Některé odkazy zasílám také na Twitter. Jsou to většinou univerzální, zásadně anglické stránky.

Jestli vás zajímají (nebo se chcete přidat), pak klikněte zde

LiveBinders - PavkaHu

Okamžitě využitelné stránky na interaktivní tabuli si zasílám do sbírky na www.livebinders.com.

Příspěvky v blogu PEPOUŠův nápadník

RSS čtečka nějak nefunguje, takže když vás zaujme nějaký příspěvek a kliknete na jeho název, objeví se nicneříkající zmatek.

Proto pro zobrazení blogu (a přečtení zvoleného příspěvku) klikněte zde

RVP kolekce: Myšlenkové mapy

Myšlenkové mapování
Autor kolekce: Pavlína Hublová

myšlenkové mapování, mentální mapování, brainstorming

NázevPopisTyp
Skupinové řešení problémů – metody sběru nápadůVýborný článek, který obsahuje přílohy věnující se jednotlivým aktivitám - diskuze, brainstorming, swot apod.článek
Brainstorming a myšlenkové mapyčlánek
Práce s myšlenkovou mapoučlánek
7 tipů, jak použít myšlenkové mapyčlánek
Pohádka vizualizovaná v myšlenkové mapěpraktická ukázkačlánek
Bubbl.us - myšlenkové mapy onlineodkaz
Myšlenkové mapyDUM
Lev - myšlenková mapaDUM
Jak podpořit kreativní myšlení žáků?kromě mm ještě brain...článek
Myšlenkové mapy v edukačním procesuJak na to?; Příklady z praxe; Free programyčlánek
Tvorba diagramů, myšlenkových map a schémat onlinečlánek
Myšlenkové mapyWiki
Myšlenkové (mentální) mapymyšlenkové (mentální) mapy trochu jinakčlánek
Podněty k výuce efektivního učeníNezanedbatelné možnosti nabízejí také další podobné koncepce, jako jsou kontextuální mapy nebo flowchart.článek
UML a Flowchart ve výuce programování na gymnáziuFlowchart neboli vývojový diagramčlánek
Brainstorming, brainwritingWiki
Volné psaníWiki
INSPIROMAT: O myšlenkových mapách (aktualizováno)digifolio
Skupinové řešení problémů – metody sběru nápadůčlánek
Metodické pokyny k začleňování žáků-cizinců do výukyčlánek
Čeština pro žáky-cizince: 15 ‒ Nakupováníčlánek
Čeština pro žáky-cizince: 20 – Určování časučlánek
Čeština pro žáky-cizince: 17 – Městočlánek
Čeština pro žáky-cizince č. 16 – Výletčlánek
Čeština pro žáky-cizince č. 21 – Kdo co děláčlánek
Čeština pro žáky-cizince: 14 – Co rád dělám/dělámečlánek
Čeština pro žáky-cizince: 13 – Komunikacečlánek
Čeština pro žáky-cizince: 12 – Denní režimčlánek
Čeština pro žáky-cizince: 11 - Časčlánek
Čeština pro žáky-cizince: 10 –­ Zvířatačlánek
Čeština pro žáky-cizince: 6 – Čísla 1–100článek
Čeština pro žáky-cizince: 2 - Co děláme ve školečlánek
Využití mentálního mapování v předškolním vzděláváníStěžejní pro praktickou část je přílohová prezentace s dokumentačními fotografiemi z přímé výchovné práce s dětmi v běžné třídě MŠ.článek

RVP kolekce: Metody, postupy

Výuka - metody, postupy
Autor kolekce: Pavlína Hublová

teoretické a praktické rady

NázevPopisTyp
Začínáme s kooperativní výukouDUM
Dvoudolarové tabuleWiki
Bloomova taxonomie pro kreativní prostředíBloomova taxonomiečlánek
Bloomova taxonomie v digitálním světěBloomova taxonomiečlánek
Hladiny myšlenkových operací podle BloomaBloomova taxonomiečlánek
Bloomova taxonomieBloomova taxonomieWiki
Efektivní učení s pomocí moderních technologiíBloomova taxonomieblogový příspěvek
Citování - webinářAudioVideo
Online setkání: SPEKTRUM VZDĚLÁVACÍCH METODdigifolio
Online setkání: VIDEOHRY VE ŠKOLEdigifolio
Výukové aktivity napříč obory IIsbírka odborných článků k různým předmětůmdigifolio
Online setkání: ONLINE UČENÍ SE V EDMODUdigifolio
Čtení s předvídáním (zaměřeno na vysuzování)článek
Vzdělávací projekt „Výchova k toleranci a respektu v MŠ a ZŠ – Metoda práce s Persona Dolls“článek
Videokonference s neznámou třídou ve výuce angličtinyčlánek
Badatelsky orientované vyučování s projektem Badatelé.czčlánek
Příspěvek češtináře k vytvoření počítačové gramotnosti žákůčlánek
Metodické komentáře k oboru Matematika a její aplikacečlánek
Metodické komentáře ke standardům ZV - Český jazyk a literaturačlánek
ONLINE SETKÁNÍ: Škola? V pohodě!AudioVideo
ONLINE SETKÁNÍ: Úvod do TOV, vyhledávání a citace otevřených výukových zdrojů - zaměřeno na obrázky a fotografieAudioVideo
Víme, jak využít počítačové hry (1)článek
Víme, jak využít počítačové hry (2)článek
Online setkání: METODY VÝUKY JAKO PODPŮRNÁ OPATŘENÍdigifolio
ONLINE SETKÁNÍ: Tvořivá dramatika v mateřské školeAudioVideo

RVP kolekce: Informatika

Informatika na 1. stupni
Autor kolekce: Pavlína Hublová
NázevPopisTyp
Správná zprávaDUM
Hrátky s textyDUM
Textové editoryDUM
Okno aplikaceDUM
Práce s nástroji v textovém editoruDUM
Hledání a nahrazování textuDUM
Úprava písma s pohádkouDUM
Malovaná abecedaDUM
Malování - bludištěDUM
Jak vytvořit dobrou prezentaciDUM
Můj erbDUM
Vytváříme anglické pexesoDUM
Drogy - absolutní odkazDUM
Excel a Calc pro pokročiléDUM
Pohyb v textovém dokumentuDUM
Psaní a editace textuDUM
OpenOffice.org 3.1: První seznámeníDUM
KlávesniceDUM
Hrajeme si s telefonemDUM
Volně šiřitelný softwaresouhrnné pro tematický vstupdigifolio
MS Excel – formát buněk IIMateriál je určen žákům, kteří začínají s výukou ovládání programu MS Excel.DUM
Webinář: Jak využít volně šiřitelný software ve výuceAudioVideo
3+1 sady volně dostupných výukových aplikací pro malé dětiV tomto článku vás seznámíme s volně dostupnými programy, které rozvíjejí u žáků paměť, jemnou motoriku, úsudek, rychlost a další kompetence.článek
Pět základních dovedností, které by měl umět každý uživatel textového procesoru (tedy i děti)článek
CodeMonkey - napiš kód a utrhni banán!Popis velmi zajímavé a užitečné aplikace, která hravou formou uvádí žáka do světa algoritmizace a informatického myšlení.
Jak vytvořit pěkný dokument?Formální úprava dokumentů s otázkou jazyka souvisí jen volně, ale je stejně důležitá jako pravopis.článek
Tvoříme si e-knihučlánek
Jak na internet: Otázky a odpovědi na internetučlánek
základní vzdělávání
Pohled byl zobrazen 2107x od 30 květen 2014 do 28 březen 2024