Pohybová metoda výuky
Video ukázka
Specifikace
Předmět: Český jazyk
Ročník: 4. ročník
Popis: Žáci si sednou/lehnou na koberec a zavřou oči. Učitel říká jednotlivá slova a vždy, když se jedná o vyjmenované slovo, děti zůstanou sedět/ležet na koberci. Jakmile učitel řekne slovo, které není ve vyjmenovaných slovech, žáci se snaží co nejrychleji zvednout. Po každém slově je vybrán jeden žák, který odůvodní, proč zůstal sedět nebo proč si stoupl. Počet slov, která vyučující řekne je 10 a počítá, kolikrát žáci odpověděli správně.
Využití aktivity ve výuce při společném vzdělávání: Při opakování vyjmenovaných slov žáci samostatně pracují s chybou za využití vrstevnického učení. Žák může svou odpověď korigovat podle spolužáků, ale stále je důraz kladen na jeho samostatné uvažování.
Vyučující: Mgr. A. Flanderková, ZŠ Václava Havla Poděbrady
Úplná videohospitace dostupná zde.