Komunikační metoda – rozhovor žák/žák
Video ukázka
Specifikace
Předmět: Český jazyk(Autorská/Čtenářská dílna)
Ročník: 7. ročník
Popis: Po přečtení textu učitel vyzve žáky, aby vytvořili dvojice a vzájemně si mezi sebou pokusili sdělit, co se dozvěděli z ukázky textu. Zároveň upozorňuje, jak má předání informací ve dvojicích probíhat, tedy jak postupovat v průběhu rozhovoru. Žáci mezi sebou popisují, co se z textu dozvěděli. Dále učitel podněcuje rozhovor mezi jednotlivými dvojicemi. Učitel v průběhu této fáze aktivity dopomáhá žákům, kteří mohou mít problém s pochopením textu nebo s interpretací zjištěných poznatků.
Využití ve výuce při společném vzdělávání: Aktivita umožňuje individualizovat výuku, využívá metody vrstevnického učení. Umožňuje učiteli nabídnout pomoc žákům, kteří to potřebují. Vyučující sestavením dvojic ovlivňuje průběh vrstevnického učení.
Vyučující: Mgr. Vlastimil Špinka, ZŠ Václava Havla v Poděbradech
Úplná videohospitace dostupná zde.