Vzájemné hodnocení žákovské spolupráce
Video ukázka 1
Specifikace
Předmět: Český jazyk (Autorská/Čtenářská dílna)
Ročník: 7. ročník
Popis: Žáci v kruhu ostatním spolužákům sdělují, jak probíhala spolupráce při vedení rozhovoru. Žáci hodnotí především průběh rozhovoru, tedy jak se dařila partnerská spolupráce.
Využití ve výuce při společném vzdělávání: Aktivita umožňuje hodnotit u žáků jejich dovednosti, které umožňují dobrou spolupráci v týmu. Tento způsob poskytnutí zpětné vazby umožňuje nastavit taková kritéria hodnocení, která nevedou pouze k ocenění kognitivních znalostí. Umožňují tedy zažít úspěch i žákům, kteří nejsou orientovaní na výkon.
Vyučující: Mgr. Vlastimil Špinka, ZŠ Václava Havla, Poděbrady
Úplná videohospitace dostupná zde.
Video ukázka 2
Specifikace
Předmět: Prvouka
Ročník: 1. ročník
Popis: Žáci mají ve skupinách zhodnotit činnost a zapojení jednotlivých členů skupiny do procesu učení. Žáci sedí ve skupinách, ve kterých pracovali, a vyučující vždy jednoho zástupce skupiny požádá, aby zhodnotil činnost celé skupiny.
Využití ve výuce při společném vzdělávání: Aktivita poskytuje prostor pro zhodnocení zapojení všech členů skupiny, čímž všichni získávají vrstevnickou zpětnou vazbu.
Vyučující: Mgr. Kristýna Ondráková a Mgr. Zuzana Šimarová, ZŠ Gajdošova, Brno
Úplná videohospitace dostupná zde: https://audiovideo.rvp.cz/video/4138/VIRTUALNI-HOSPITACE-%E2%80%93-VZDELAVANI-ZAKA-SE-SLUCH-POSTIZENIM-III-HETEROGENNI-TRIDA.html