Kuliferda a jeho svět

od Nakladatelství Dr. Josef Raabe

Už jste slyšeli o KuliFerdovi? Jsou to pracovní sešity pro předškoláky, které hravou formou připravují na školní docházku. Momentálně odstartoval prodej sešitů na školní rok 2019/2020. Jak jsou sešity koncipovány? Jaká přináší témata? A co o sešitech říkají samotné pedagožky? Dozvíte se v článku!

Přidat do kolekce

Pracovní sešity KuliFerda - ročník 2019/2020

O KuliFerdovi

KuliFerda představuje sadu pěti pracovních sešitů, přičemž každý je zastřešen jedním tématem. Přehled témat dáváme k dispozici dopředu, což pedagogům umožňuje propojit KuliFerdu se svým třídním vzdělávacím programem. Pracovní sešity jsou určeny pro celoroční práci dětí ve věku 5–7 let a obsahují pracovní listy zaměřené na klíčové oblasti školní připravenosti.

Děti jsou k práci motivovány různorodými úkoly a hravými ilustracemi.
Náročnost úkolů se v jednotlivých číslech upravuje tak, aby bylo dítě na konci školního roku kvalitně připraveno na vstup do školy.

Témata jednotlivých pracovních sešitů pro školní rok 2019/2020:

  1. Podzimní dary přírody
  2. Pohádky a pověsti
  3. Voda kolem nás
  4. Zvířata a rostliny
  5. GRAFOMOTORIKA na celý školní rok

Více o pracovních sešitech včetně možnosti objednání naleznete zde.

A co na KuliFerdu říkají paní učitelky?

"Pracovní sešity se nám velice líbí, jsou srozumitelné, praktické a velice nám zjednodušují plánování činnosti s předškoláčky. Do práce se sešitky jsme zapojili i rodiče, kteří si občas s dětmi splní i nějaký ten úkol doma. Velice přínosné jsou i metodické pokyny pro práci a vedení záznamů do záznamových archů. Děkujeme a v příštím školním roce rádi opět využijeme Vaší nabídky."

Více zde.

Praktické ukázky metodických pokynů a pracovních listů s tématem podzimu

NAJDI STEJNÉHO KULIFERDU A FILUTKU

Konkretizované očekávané výstupy RVP PV
  • Dítě a jeho psychika – schopnost zrakem rozlišit detaily; vyhledat a určit stejné postavy; dokázat slovy popsat a vysvětlit rozdíly; vymyslet a dodržet systém vyhledávání a odlišování dvojic; chápat některé matematické pojmy – pár, dvojice, méně, více apod.
Metodické poznámky, příklady motivací a navazujících aktivit

Úkol je zaměřen jednak na vytvoření systému pro vyhledávání stejných postav, jednak na rozvíjení zrakového porovnávání při rozlišování detailů. Může být využit i pro rozvíjení předmatematických dovedností – porovnávání: stejně jako, méně, více než… Dítě poznává i pojem „pár“ ve smyslu dvojice. Můžete si s dětmi zahrát hru, při níž nabídnete různé dvojice věcí nebo obrázků – každé dítě si vezme jeden předmět a hledá někoho, kdo má stejný. Obměnou úkolu z pracovního sešitu je hra, kdy dětem nabídnete věci, které se obvykle vyskytují v páru (ponožky, rukavice, boty, bačkory atd.). Dítě si jeden předmět vezme a pak bude hledat druhou – chybějící část páru. Hledejte a tvořte s dětmi i páry z přírodnin – například stejné listy, šišky, kaštany. Dvojice pak můžete nalepit na papír velkého formátu a vytvořit tak velikou koláž. Můžete tím posilovat např. přátelské vztahy ve třídě a schopnost spolupráce.

PODZIMNÍ POČASÍ

Konkretizované očekávané výstupy RVP PV
  • Dítě a jeho psychika – rozpoznání odlišností v detailech; vyvozování logických souvislostí z obrázku, dovednost vztáhnout konkrétní okolnosti a situace (sychravé počasí) k důsledkům (oblečení)
  • Dítě a svět – vnímání a pochopení přírodních dějů okolo nás jako přirozeného běhu života, světa a přírody; uvědomění si souvislostí mezi různými typy počasí a přírodou na naší planetě
Metodické poznámky, příklady motivací a navazujících aktivit

Děti jsou ponechány, aby si obrázek prohlédly. Pokud samy neobjeví, že něco na něm není správně, pokuste se je vhodnými otázkami dovést k návrhům řešení – např. do deště či sychrava je důležité se patřičně obléknout. Tedy tak, aby člověku nebyla ani zima, ani přílišné teplo, aby nepromokli shora ani zespoda. Ve třídě je možno hrát hry, při nichž jsou vytvářeny různé nesprávné či absurdní situace, které by děti měly odhalit.

PODZIMNÍ PRÁCE

Konkretizované očekávané výstupy RVP PV
  • Dítě a svět – znalost různých druhů práce venku, dovednost je pojmenovat správným pojmem, znalost důvodů jejich vykonávání; pochopení zásad bezpečnosti práce, schopnost souvisle vyjádřit svoje názory či vyslechnout druhého
  • Dítě a společnost – děti by měly vědět, kdy pomoc nabídnout, jak druhému pomoci při práci; měly by se naučit spolupráci
Metodické poznámky, příklady motivací a navazujících aktivit

Podle možnosti mateřské školy zapojte děti co nejvíce do podzimních aktivit (sklizně plodů, hrabání zahrady atd.) i pozorování dospělých při podzimních pracích. Na zahradě si s dětmi můžete zahrát fáborkovou stopovací hru s úkoly. Děti mohou jít po dvojicích či samy, na trase budou mít podle její délky dva či více úkolů, které musí být zadány kreslenou formou. Umístěny by měly být tak, aby učitelka je měla možnost zkontrolovat z místa, kde s ostatními dětmi čeká, příp. odkud je vysílá. Můžete uspořádat v rámci celoškolkového odpoledne stopovanou nejen po zahradě, ale i v přilehlém okolí či v lese.

Pohled byl zobrazen 243x od 14 červen 2019 do 22 červenec 2019