Dějepis na 2. stupni
Odkazy a informace pro učitele dějepisu.
Navštivte skupinu Základní vzdělávání - prohlížejte a tvořte další pohledy, které pomohou vám i vašim kolegům, diskutujte, sdílejte materiály.
Dějepisná olympiáda
Nabídka modulu Digifolio
Skupina Školní dějepis nabízí pohled Školní dějepis.
Skupina Hranice "východ - východ" nabízí informace o projektu.
Odkazy D. Murové.
KURIKULUM G nabízí virtuální hospitace:
- Počátky II. světové války v Evropě
- Úvod do tématu šoa
- Světem gotické architektury
- Vítězný únor nebo komunistický puč?
Výběr z modulu Wiki
Co ještě ve wiki chybí?
Další odkazy
1. sv. válka v obrazech, dopisech a vzpomínkách (anglicky)
Proč studovat historii + spousta odkazů (anglicky)
"http://www.shorpy.com/ je krásný zdroj historických fotografií, všechny se sice týkají USA, ale jsou ve výborné kvalitě..." píše Jitka Rambousková ve svém blogu Co jsem vyzkoušela.
Virtuální prohlídka Národního muzea letectví USA. Vynikající s využitím dataprojektoru nebo interaktivní tabule. Nové!
Nejnovější Delicious záložky s klíčovým slovem "historie"
- Sponsored: The 3 Week Diet
- Architectural Signage Southwood Group Custom Graphics Specialists - Historie
- Øksnehallen indtages af bødler og middelalder-striptease - iBYEN.dk
- 8. marts : Web sites and collections of articles · Modkraft.dk
- Römisches Reich: Die Macht der Germanen-Könige ist bloß ein Mythos
- Borussia Dortmunds Horror-Hinrunde - t-online.de
- Erst obenauf, dann abgestürzt: Diese Mannschaftehn traf es schon | hna,de
- FCN - Rekordjäger und Revolutionäre - 2. Liga
- Norvegiana
- www.facebook.com
Nejnovější odkazy
Srpen 1968
Doporučení MŠMT
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen MŠMT) doporučuje ředitelům a ostatním pedagogům základních a středních škol věnovat náležitou pozornost výuce dějin 20. století, a to s důrazem na vzdělávání žáků v problematice moderních, a zejména soudobých dějin.
Doporučení vychází ze zvláštní povahy moderních a soudobých dějin, které pracují s živou historickou pamětí, s příběhy žijících generací a s dosud nezpracovaným archivním materiálem, čímž kladou mimořádné nároky na nestrannost a vyváženost výuky. Reaguje rovněž na veřejnou poptávku orientovat se v naší současnosti, k čemuž je nutně zapotřebí vzdělávat se v soudobých dějinách. Zároveň reaguje na nárůst extremistických a nedemokratických tendencí, které se v naší společnosti reálně projevují.
V souladu s § 3 a 4 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a s platnými rámcovými vzdělávacími programy (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Rámcové vzdělávací programy pro obory středního odborného vzdělávání) je cílem tohoto doporučení podtrhnout důležitost období druhé poloviny 20. století ve výuce vzdělávacího oboru Dějepis a dalších společenskovědních vzdělávacích oborů, v náležitých souvislostech s předchozím vývojem i současností. Žádoucí je další prohlubování a využívání mezipředmětových vazeb ve výuce moderních dějin, které usnadnila kurikulární reforma.
Czech history
Nejnovější příspěvky v blogu Jak zlepšit školní dějepis a zeměpis
Nejnovější články
- „Přestaňte bít studenty“ aneb Když devítky píší historii
- Výuka dějepisu v ulicích
- Sdílená práce s historickými prameny ve výuce dějepisu
- Virtuální prostředí ve výuce dějepisu
- Historická doplňovačka – profil
- Vyprávěj příběhy pro 8.–9. třídy ZŠ a příslušné ročníky víceletých gymnázií
- Listopad 1989
- František Ferdinand
- Versailles – život na zámku
- Pracovní listy k dějinám hudby: pravěká hudba – 1. část
Nejnovější DUMy
- Jak zatraktivnit výuku historie jednoduchou animací
- Aktivity k pravěku (pexeso, domino, pyramida)
- Alea iacta est! – Římská říše
- Riskuj – starověké Řecko
- Interaktivní hra – Plavba po Nilu
- Interaktivní hra – Poklad v jeskyni
- Mezopotámie – návštěva zikkuratu
- Interaktivní hra – Obléhání hradu Rábí
- Interaktivní hra – Antické Řecko
- Hra – Karel IV.