Dějepis na 2. stupni

od Základní vzdělávání

Odkazy a informace pro učitele dějepisu.

Navštivte skupinu Základní vzdělávání - prohlížejte a tvořte další pohledy, které pomohou vám i vašim kolegům, diskutujte, sdílejte materiály. 

Dějepisná olympiáda

Dějepisná olympiáda je soutěž vycházející z obsahu vzdělávacího oboru dějepis v rámcových vzdělávacích programech a organizovaná jako cílevědomá vzdělávací aktivita založená na systematické práci s talentovanými žáky zejména 8. a 9. ročníků základních škol, 3. a 4. ročníků osmiletých gymnázií, 1. a 2. ročníků šestiletých gymnázií.

Soutěž je jednotná pro celé území České republiky a pořádá se každoročně.
Každý rok se koná celostátní kolo v jiném místě ČR.
Každý ročník má jiné tematické zaměření jednotné pro všechna kola, jež se liší jen svou náročností.
 
 
Nepřehlédněte sekci Zadání a správná řešení, písemné práce, kde jsou ke stažení ukázky z minulých ročníků.
 

Nabídka modulu Digifolio

Co ještě ve wiki chybí?

Další odkazy

1. sv. válka v obrazech, dopisech a vzpomínkách (anglicky)

Proč studovat historii + spousta odkazů (anglicky) 

"http://www.shorpy.com/ je krásný zdroj historických fotografií, všechny se sice týkají USA, ale jsou ve výborné kvalitě..." píše Jitka Rambousková ve svém blogu Co jsem vyzkoušela.

Virtuální prohlídka Národního muzea letectví USA. Vynikající s využitím dataprojektoru nebo interaktivní tabule. Nové!

http://goo.gl/jrJbj (public domain)
Všechny odkazy k učivu zobrazíte >>zde<<.
AKTUÁLNĚ!

Srpen 1968

Český rozhlas spustil na Twitteru samostatný profil Srpen1968, kde mapuje "minutu po minutě" události srpna 1968. Vše můžete sledovat přímo zobrazením profilu >>ZDE<< nebo ještě doplněné o další sběr ze sociálních sítí v aplikaci Sorify.

Doporučení MŠMT

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen MŠMT) doporučuje ředitelům a ostatním pedagogům základních a středních škol věnovat náležitou pozornost výuce dějin 20. století, a to s důrazem na vzdělávání žáků v problematice moderních, a zejména soudobých dějin.

Doporučení vychází ze zvláštní povahy moderních a soudobých dějin, které pracují s živou historickou pamětí, s příběhy žijících generací a s dosud nezpracovaným archivním materiálem, čímž kladou mimořádné nároky na nestrannost a vyváženost výuky. Reaguje rovněž na veřejnou poptávku orientovat se v naší současnosti, k čemuž je nutně zapotřebí vzdělávat se v soudobých dějinách. Zároveň reaguje na nárůst extremistických a nedemokratických tendencí, které se v naší společnosti reálně projevují.

V souladu s § 3 a 4 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a s platnými rámcovými vzdělávacími programy (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Rámcové vzdělávací programy pro obory středního odborného vzdělávání) je cílem tohoto doporučení podtrhnout důležitost období druhé poloviny 20. století ve výuce vzdělávacího oboru Dějepis a dalších společenskovědních vzdělávacích oborů, v náležitých souvislostech s předchozím vývojem i současností. Žádoucí je další prohlubování a využívání mezipředmětových vazeb ve výuce moderních dějin, které usnadnila kurikulární reforma.

Czech history

Nejnovější příspěvky v blogu Jak zlepšit školní dějepis a zeměpis

Dějepis by neměl být jen o tom, kdy se co stalo a zeměpis o tom, kde co leží. Chci se podělit o své zkušenosti s francouzskou výukou těchto předmětů a přispět do diskuze o tom, jak zlepšit výuku na českých školách.
Naposledy aktualizováno 02 květen 2024, 8:05
Všechny příspěvky z blogu zobrazíte >>zde<<.
Všechny články k učivu zobrazíte >>zde<<.
Všechny DUMy k učivu zobrazíte >>zde<<.
Pohled byl zobrazen 3056x od 30 květen 2014 do 2 květen 2024