Online setkání: AJ PODLE HELEN DORON

od Metodický portál RVP.CZ - RÚ NÚV

Online setkání se konalo ve středu 21.11.2012.
Metodický portál RVP.CZ využívá prostředí DIMDIM, které umožňuje online komunikaci mezi účastníky, audio a video prezentace, moderaci i záznam celé diskuze. 
Těšte se na zajímavá témata!
 

Kdy, kde, jak

Online setkání proběhlo ve středu 21.11.2012 od 20h.

Prezentace ke stažení

Angličtina metodou Helen Doron.pdf

AJ podle Helen Doron - prezentace

2,2MB | Sobota, 24 listopad 2012 | Detaily

Přečtěte si, napište nám

O online setkávání

Metodický portál RVP.CZ nabízí svým uživatelům tematická setkání ve virtuálním prostředí. Mají formu webinářů, webových seminářů. Konají se (dle přání uživatelů) obvykle ve večerních hodinách.

Na setkání zveme zajímavé hosty. Uvítáme náměty na hosty a témata i od vás!

Helen Doron

Záznam setkání

AJ podle Helen Doron

Setkání nabídlo další úhel pohledu na výuku zájmové angličtiny, kde jsou hlavními prvky zábavnost a přirozenost výuky - to vše prostřednictvím metody britské lingvistky a pedagožky Helen Doron, nazvané podle její autorky Helen Doron Early English (HDEE). Tato metoda navazuje na způsob, jakým si děti osvojily mateřský jazyk, nabízí jim osobní prožitek a pozitivní zážitek spojený s cizím jazykem

Komu je webinář určen


  • učitelům cizího jazyka zájmového vzdělávání, MŠ a ZŠ 1. stupně;
  • rodičům, kteří chtějí vědět o výuce cizího jazyka něco víc.

Otázky, na které jsme společně s lektorkou hledali odpovědi


  • Z čeho metoda HDEE vychází a co je její podstatou?
  • Jak metoda HDEE připraví žáky z prvních a druhých tříd na výuku angličtiny ve 3. třídě?
  • Jak je možné výuku jazyka diferencovat podle schopností žáků?
  • Jaký zvolit ve výuce poměr mezi cizím a mateřským jazykem?
  • Pomůže dětem, když mimo vyučování dostávají cizí jazyk tzv. do ucha?
  • Je pro nás jako učitele a zároveň i pro žáky podstatnější kvalita nebo kvantita?
  • Bylo by možné změnit pojetí výuky jazyka v prvních dvou letech na ZŠ při změně termínu učení na osvojování?
  • Můžeme u dětí rozvíjet při hodinách AJ i jinou oblast než jazykovou?
  • Jakou roli hraje u mladších školních dětí osoba (postava) provázející je světem cizího jazyka?   
 
Lektorka: Romana Němečková
"Pracuji jako učitelka anglického jazyka a výchovy k občanství na základní škole od roku 2001. Od roku 2010 se také věnuji výuce angličtiny metodou Helen Doron Early English.
Při hledání té své metody ve výuce angličtiny malých dětí jsem měla jasnou představu. Na prvním místě musí být angličtina zábavou. Děti se jazyk nemají učit, ale musí si ho  osvojovat, a to pokud možno co nejpřirozeněji a co nejblíže způsobu, jakým si osvojily jazyk mateřský. Na posledním místě, nikoli však neméně podstatný je osobní prožitek a pozitivní zážitek spojený s cizím jazykem.
V současné době jsem spojení všeho výše zmíněného nalezla v metodě britské lingvistky a pedagožky Helen Doron, nazvané podle její autorky Helen Doron Early English (HDEE)."

Zapojte se do diskuze!
Doplňující příspěvek o setkání také v modulu Blogy.

TZ: Ve znalosti angličtiny Češi stále pokulhávají. Kvalita školní výuky podle rodičů ke zlepšení nepřispívá

Podle průzkumu Helen Doron English jen 17 % rodičů hodnotí kvalitu výuky jazyků na základních a středních školách za dobrou nebo velmi dobrou, 67 % ji považuje za kolísavou a podle 13 % rodičů je kvalita nízká až naprosto nedostačující. I proto tři čtvrtiny rodičů doplňují školní výuku jazyků o další možnosti – nejčastěji o kurzy a kroužky ve školkách, mateřských centrech, komerčních jazykových školách či o soukromé lekce v domácím prostředí.
 
Připojené soubory Přílohy 2
Helen Doron English.jpg (295,9K) - Stáhnout
TZ_Ve znalosti angličtiny Češi stále pokulhávají.docx (184,3K) - Stáhnout

TZ: Helen Doron English radí, jak naučit děti cizí jazyk

Praha, 23. července 2014 - Znalost cizího jazyka je dnes nezbytností. Jenže učit se například anglicky až v dospělosti není snadné. A tak by se každý rodič měl snažit přivést své děti ke studiu cizího jazyka co nejdříve. Jednu z efektivních cest nabízí mimo jiné i výukový program Helen Doron English, který v letošním roce oslavuje již 10. výročí na českém trhu.
 
Připojené soubory Přílohy 3
HDE příměstký tábor (3).jpg (421,2K) - Stáhnout
HDE příměstský tábor 2014.jpg (295,9K) - Stáhnout
TZ_ Helen Doron English radí, jak naučit děti cizí jazyk.docx (184,8K) - Stáhnout

TZ: Děti by měly s výukou cizího jazyka začínat už v předškolním věku, soudí téměř dvě třetiny rodičů

Praha, 11. června 2014 - Podle aktuálního průzkumu Helen Doron English ve spolupráci s Data Collect zastává 63 % českých rodičů názor, že děti by se měly začít učit cizí jazyk ještě před nástupem na základní školu. 16 % z nich si navíc myslí, že není třeba otálet a jazykové vzdělávání by děti měly zahájit už pár měsíců po narození nebo ve věku 2 let. Z cizích jazyků rodiče jednoznačně preferují angličtinu - jako první jazyk pro své děti by ji zvolilo 97 % rodičů. Jako druhý jazyk by pak volili němčinu (56 %), s odstupem následuje ruština (23 %). Jen necelá čtvrtina rodičů si myslí, že dětem pro jejich jazykové vzdělávání stačí výuka v rámci osnov základní a střední školy.

 

Připojené soubory Přílohy 1
TZ (186,8K) - Stáhnout
Průzkum, kdy začít s výukou
Pohled byl zobrazen 1974x od 30 květen 2014 do 25 duben 2024