Online setkání: AJ PODLE HELEN DORON
od Metodický portál RVP.CZ - RÚ NÚV
Online setkání se konalo ve středu 21.11.2012.Kdy, kde, jak
Prezentace ke stažení
Angličtina metodou Helen Doron.pdf
AJ podle Helen Doron - prezentace
Přečtěte si, napište nám
O online setkávání
Metodický portál RVP.CZ nabízí svým uživatelům tematická setkání ve virtuálním prostředí. Mají formu webinářů, webových seminářů. Konají se (dle přání uživatelů) obvykle ve večerních hodinách.
- Hlavní stránka online setkávání na Metodickém portálu RVP.CZ
Rozcestník všech setkání, která se aktuálně konají, nebo která se konala.
Na setkání zveme zajímavé hosty. Uvítáme náměty na hosty a témata i od vás!
- Fórum k online setkávání na Metodickém portálu RVP.CZ
Diskuze k blížícím se setkáním, ale i k těm, která už proběhla.
Záznam setkání
AJ podle Helen Doron
Komu je webinář určen
- učitelům cizího jazyka zájmového vzdělávání, MŠ a ZŠ 1. stupně;
- rodičům, kteří chtějí vědět o výuce cizího jazyka něco víc.
Otázky, na které jsme společně s lektorkou hledali odpovědi
- Z čeho metoda HDEE vychází a co je její podstatou?
- Jak metoda HDEE připraví žáky z prvních a druhých tříd na výuku angličtiny ve 3. třídě?
- Jak je možné výuku jazyka diferencovat podle schopností žáků?
- Jaký zvolit ve výuce poměr mezi cizím a mateřským jazykem?
- Pomůže dětem, když mimo vyučování dostávají cizí jazyk tzv. do ucha?
- Je pro nás jako učitele a zároveň i pro žáky podstatnější kvalita nebo kvantita?
- Bylo by možné změnit pojetí výuky jazyka v prvních dvou letech na ZŠ při změně termínu učení na osvojování?
- Můžeme u dětí rozvíjet při hodinách AJ i jinou oblast než jazykovou?
- Jakou roli hraje u mladších školních dětí osoba (postava) provázející je světem cizího jazyka?
Při hledání té své metody ve výuce angličtiny malých dětí jsem měla jasnou představu. Na prvním místě musí být angličtina zábavou. Děti se jazyk nemají učit, ale musí si ho osvojovat, a to pokud možno co nejpřirozeněji a co nejblíže způsobu, jakým si osvojily jazyk mateřský. Na posledním místě, nikoli však neméně podstatný je osobní prožitek a pozitivní zážitek spojený s cizím jazykem.
V současné době jsem spojení všeho výše zmíněného nalezla v metodě britské lingvistky a pedagožky Helen Doron, nazvané podle její autorky Helen Doron Early English (HDEE)."
Zapojte se do diskuze!
Doplňující příspěvek o setkání také v modulu Blogy.
TZ: Ve znalosti angličtiny Češi stále pokulhávají. Kvalita školní výuky podle rodičů ke zlepšení nepřispívá
Připojené soubory 2 |
Helen Doron English.jpg (295,9K) - Stáhnout
|
TZ_Ve znalosti angličtiny Češi stále pokulhávají.docx (184,3K) - Stáhnout
|
TZ: Helen Doron English radí, jak naučit děti cizí jazyk
Připojené soubory 3 |
HDE příměstký tábor (3).jpg (421,2K) - Stáhnout
|
HDE příměstský tábor 2014.jpg (295,9K) - Stáhnout
|
TZ_ Helen Doron English radí, jak naučit děti cizí jazyk.docx (184,8K) - Stáhnout
|
TZ: Děti by měly s výukou cizího jazyka začínat už v předškolním věku, soudí téměř dvě třetiny rodičů
Praha, 11. června 2014 - Podle aktuálního průzkumu Helen Doron English ve spolupráci s Data Collect zastává 63 % českých rodičů názor, že děti by se měly začít učit cizí jazyk ještě před nástupem na základní školu. 16 % z nich si navíc myslí, že není třeba otálet a jazykové vzdělávání by děti měly zahájit už pár měsíců po narození nebo ve věku 2 let. Z cizích jazyků rodiče jednoznačně preferují angličtinu - jako první jazyk pro své děti by ji zvolilo 97 % rodičů. Jako druhý jazyk by pak volili němčinu (56 %), s odstupem následuje ruština (23 %). Jen necelá čtvrtina rodičů si myslí, že dětem pro jejich jazykové vzdělávání stačí výuka v rámci osnov základní a střední školy.
Připojené soubory 1 |
TZ (186,8K) - Stáhnout
Průzkum, kdy začít s výukou |